کد خبر: ۴۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
نماینده مردم دامغان:
دامغان-نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان اینکه فداکاری برای حفظ دین درس بزرگ محرم است، گفت: مبلغان و هیئات مذهبی این اصل اساسی را برای مردم بیان کنند.
به گزارش آرانیوز، ابوالفضل حسن بیگی صبح جمعه در همایش توجیهی و هم اندیشی هیئت امنای مساجد و بقاع متبرکه دامغان به میزبانی حسینیه اعظم سید الشهداء ضمن اشاره به فرازهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حادثه کربلا و محرم، تاکید کرد: همانطور که معظم له نیز فرمودند، محرم موهبتی برای شیعیان است و باید از آن به خوبی در راستای ترویج و تبیین فرهنگ دینی بهره ببریم.

وی با بیان اینکه فداکاری برای حفظ دین مبین اسلام یکی از درس های بزرگ محرم و صفر است، افزود: یکی از بزرگترین نعمت ها برای شیعیان مجالس عزا، نعمت محرّم ونعمت عاشورا است و لذا مبلغان و هیئات مذهبی و فعالان دینی و فرهنگی از این نعمات باید به خوبی بهره ببرند تا نسبت به تبیین و ترویج فرهنگ دینی تلاش کنند.

عضو خانه مردم با بیان اینکه گذشتن از داشتههای دنیوی برای دین خدا راه امام حسین(ع) است، تاکید کرد: عاشورا پیام ها و درس هایی دارد که یکی از آن ها همین فداکاری در راه حفظ اسلام است چرا که ما معتقد هستیم در راه قرآن، از همه چیز باید گذشت و در میدان نبرد حق و باطل، کوچک و بزرگ، زن و مرد، پیر و جوان، شریف و وضیع و امام و رعیت، با هم در یک صف قرار می‌گیرند.

حسن بیگی بیان کرد: برای عدل، حقّ و دفاع از مظلوم همیشه باید آماده بود و این تفکر انقلابی محسوب می شود که در مکتب حسین(ع) آن را می توان آموخت و به همین جهت است که معتقدیم محرم و صفر بهترین فرصت ترویج و تبیین فرهنگ عاشورایی است‌.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار