کد خبر: ۴۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تشریح شرایط نا مناسب مردم آبادان، مدیران این منطقه را بی لیاقت خواند و از آنها انتقاد کرد.
به گزارش آرانیوز، غلامرضا شرفی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 13 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: مردم حوزه انتخابیه بنده بیش از 17 سال از آب شرب سالم بی بهره بوده و آب کثیف و آلوده بیماری های گوناگون را در دیارشان فراگیر کرده است، مردم مظلومی که  از آلودگی هوا به ندرت می توانند آسمان آبی را مشاهده کنند، مردمی که دریا دارند اما قوانین من درآوردی شغل سخت ماهیگیری را برای آنها سخت تر کرده است، مردمی که روزگاری بزرگترین تولیدکننده خرمای باکیفیت در منطقه بودند اما امروز حق آبه آنها دزدیده می شود و در مقابل چشمشان شاهد از بین رفتن نخلستان های خرمایشان هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد:  مردم مظلومی که بیش از 14 سال به حسابشان منطقه آزاد تجاری اروند راه اندازی شده است اما دریغ از گشوده شدن گره ای از مشکلاتشان، به نام آنها و به کام دیگران تمام می شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: نام فرمانداری ویژه و منطقه آزاد تجاری را یدک می کشیم اما کارگر شهرداری ما از اینکه حقوق ناچیز اش چند ماه عقب می افتد باید خودسوزی کند و کک کسی هم گزیده نمی شود.

وی بیان داشت: مردم مظلومی که مدیران نا کارآمد و دون شأن شان امورات آنها در دست گرفته است و در مقابل حقی برایشان استیفا نمی کنند، آبادان آب دارد اما سهم ما از این آب تشنگی، خشکیدگی رودخانه ها و برگ ایستاده نخیلات است، فقط به دلیل چشم پوشی مسئولین استان در برابر برداشت غیر مجاز آب در بالادست روخانه کارون برای کشت برنج و پرورش ماهی و انتقال دزدانه و محرمانه آن است.

این نماینده مجلس تاکید دارد: آب کشاورز زحمت کش آبادانی را غصب کرده و زندگی ش را به خاک سیاه نشانده است، بیش از 15 ماه است که موضوع آب و بی توجهی مسئولان استان را یادآور این دولت شده ام اما آنچه به جایی نرسیده فریاد است. برای مصاحبه ای گوینده و خبرنگاری کلمه ای پس و پیش می کند  همه رصد می کنند و تذکر می دهند اما چطور ممکن است 17 سال بی آبی، کم آبی را کسی رصد نکند و یقه گیر مسئولی نشود، چرا کسی دردش نمی آید مگر دراین رابطه 15 سال پیش آن فاجعه در آبادان رخ داد، چه کسی اهمال کاری و پشت گوش اندازی مسئولین را به محاکمه می کشاند، کدام مرجع خسارت چندمیلیاردی وارد به کشاورزان آبادانی را پاسخگو است.

شرفی با بیان اینکه سرمایه 4 میلیون و 300 هزار نخل از بین رفت، افزود: حالا مسئولان بیاید و به گردن خدا بیندازید که خشکسالی شده است، حق آبه کارون و بهمن شیر را دزدید و خود را به کوری زدید تا بیشتر دزدیده شود و بعد از خشکسالی بگوید، چطور شد طرح آب رسانی غدیر را که 12 سال وعده دروغش را میدادیدو پشت گوش می دادید به سرعت عملیات اجرایی آن را به دست گرفتید، بله مردم آمدند و بی کفایتی شما را فریاد زدند، دروغ گویان فریب کار سازمان آب خوزستان را یقه گیر شدند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: برای بدبختی مردم دراین مدت طولانی، آیا حتی یک نفر پس گردنی هم خورد؟ استاندار، سازمان آب خوزستان، حق آبه رودخانه بهمن شیر را رها کنید و از خدا بترسید و بترسید که دست خدا از آستین مردم آبادان بیرون بیاید و یقه گیر شما شود، چرا  در این اوضاع کشور آب به آسیاب دشمن می ریزید، بارها درصدد رفع موانع غیر ضروری درامور مربوط صید و صیادی و قایق داران برآمدید و قیمت بالای سوخت را به مسئولین یادآوری کردند اما با تنگ نظری مسئولینی مواجه می شویم که درک درستی از اولویت رفع مشکلات معیشتی مردم ندارند.

وی بیان داشت: برداشت روادید و ورود شهروندان کشورهای همسایه به منطقه آزاد اروند آن هم بدون آسیب شناسی های محتمل آن و تردد لجام گسیخته اتباع بیگانه با توجه به سقوط ارزش ریال در برابر پول کشورهای منطقه، غرور ملی مردم را جریحه دار کرده است و متاسفانه رفتار شتابزده مدیران منطقه آزاد ناهنجاری هایی را بر روح و روان مردم تحمیل کرده و هزینه زندگی را بر مردم گران کرده است.

نماینده مردم آبادان اظهار داشت: اولویت بندی برخی طرح های در دست اقدام مدیران منطقه آزاد اروند سلیقه ای بوده و بدون هیچ گونه ضرورت و توجیه اقتصادی انجام می شود، هشدار می دهم وضعیت استخدام غیر بومی در آبادان آسیب است، مسائل روزمره اجتماعی سایر کشور دراین شهرستان به دلیل ناکارآمدی مدیران به سادگی به موضوعات امنیتی تغییر رویکرد می دهد.

شریفی عنوان کرد: وزیر کشور دولت تدبیر و امید، جناب رحمانی فضلی، چگونه است چشم بر عزل و نصب های ناروا بسته اید و نظاره گرد انتساب باج خواهانه شده اید؟ قول می دهید و به وعده عمل نمی کنید، متاسفانه شما و استاندار بامردم آبادان صادقانه رفتار نکرده اید. موضع گیری حزبی در هنگام رقابت های انتخابی جایزه است ولی رفتارهای حزبی بعد از انتخابات خیانت است، از مدیران لایق در یک گوشه کشور استفاده شود که چه شود؟

وی با انتقاد از بخش بهداشت و درمان گفت:  اثر شرایط محیطی و اقلیمی خاص در کنار اثرات آلودگی بیولوژیکی حاصل از جنگ باعث بروز الگوی بیماری ها در این منطقه شده است، دمای بالاتر از 55 درجه سانتی گراد در ماه های گرم آبادان، پدیده گرد و غبار و آلودگی های محیطی و منطقه ای از عوامل  اصلی ایجاد این الگوی متفاوت است، از این رو شاهده روز افزون  مخاطرات روز افزون در آبادان هستیم.
انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار