کد خبر: ۴۰۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
بررسی های دقیق و میدانی خبرنگاران آرانیوز نشان می دهد بیش از 80 درصد از نمانیدگان فعلی مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی در انتخابات آینده از سوی مردم اقبالی نخواهند داشت.
به گزارش اختصاصی آرانیوز (حوزه استانها)  در شهرستان های استان خوزستان، مردم شهرهای مختلف خوزستان حضور و مشارکت خود در انتخابات را یک رسالت در جمهوری اسلامی می دانند اما در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی از نمایندگانی که به بهارستان روانه کرده اند رضایت چندانی ندارد و همین باعث شده تا در انتخابات پیش روی کشور که قرار است نمایندگان جدیدی از استان وارد مجلس شوند، انتخاب های تازه ای را انجام دهند.

یکی از شهروندان خوزستانی در این خصوص عنوان کرد: بارها و بارها به دفتر نماینده شهرم مراجعه کردم تا بنده را به یک بانک مراجعه کند تا بتوانم یک وام 10 میلیون تومانی بگیرم، اما این نماینده علاوه بر اینکه بنده را به دفتر خود راه نداده، درخواست هایی که برای این وام به او داده بوده ام را در دفتر خود بایگانی کرده است.

همچنین یکی دیگر از شهروندان خوزستانی در شهرهای جنوبی استان، می گوید: برخی نماینده ها در زمان انتخابات تمام و کمال در بین مردم بودند تا بتوانند رای آنها را جذب کنند اما بعد از انتخابات تا کنون حتی نتوانسته ایم یک مکالمه کوتاه با آنها داشته باشیم.

وی می افزاید: اقدامی که در بین اکثر این نماینده های مردم گریز رواج پیدا کرده است، عدم پاسخگویی به مراجعات و تماس های تلفنی مردم  است.

در ادامه سرکشی های خبرنگاران آرانیوز در شهرهای خوزستان، یکی از معتمدین محلی در خصوص موضوع انتخابات آینده مجلس و نمایندگان کنونی استان، عنوان می کند: در انتخابات آینده دیگر قصد ندارم برای نمایندگان کنونی شهر تبلیغاتی انجام دهم به این دلیل که این نمایندگان نتوانسته اند انتظارات مردمی که از آنها وجود داشت را برآورده کنند.

این چهره محلی ادامه می دهد: شرایط مردم نگران کننده است اما نمایندگان خوزستان در مجلس بجای اینکه مطالبات خود را پیگیری کنند، به دنبال تحقق اهداف خود و برخی افراد خاص هستند.
در این خصوص نیز، یک خوزستانی دیگر می گوید: وضعیت اشتغال، اقتصاد، بهداشت و سلامت و ... در استان نگران کننده است و در این راستا کدام نماینده بصورت شاجاعانه توانسته اظهارنظر کند.

او می گوید: مردم استان خوزستان نیاز به نمایندگانی شجاع دارند تا بتوانند از حقوق این مردم حفاظت کنند اما در واقع این موضوع در بین اغلب نمایندگان استان در مجلس وجود ندارد.

همچنین یک استاد دانشگاه در خصوص انتخابات آینده مجلس، می گوید: استان خوزستان از ظرفیت بالا و مهمی در زمینه های اقتصادی و رونق منطقه ای برخوردار است و در این بین باید نمایندگان خوزستان در بهره برداری این ظرفیت و استعدادها استان به نفع مردم مشارکت بالایی داشته باشند.

وی افزود: این رویه که برخی نمایندگان خوزستانی در مجلس در پیش گرفته اند و بعد از اینکه پیروز انتخابات شدند تا کنون دیدارهای مردمی خود را قطع و یا محدود کرده اند، نه تنها سنت خوبی نیست بلکه نوعی بدعت در فعالیت های سیاسی شهرستانی است که نیاز به اصلاح دارد.

این استاد دانشگاه می گویند: به نمایندگانی که احتمال عدم استقبال آنها در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی وجود دارد، پیشنهاد می کنم از ثبت نام در رقابت های انتخاباتی آینده شهرستان خود صرف نظر کنند و اجازه دهند چهره هایی مردمی و دلسوز وارد میدان شوند.

بر همین اساس، به نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی توصیه می شود همراه مردم و در کنار آنها باشند و در تلاش باشند و به بهانه های مختلف از مردم دوری نکنند. مردم این استان با وجود همه مشکلاتی که در زمینه های اقتصادی و زیست محیطی دارند در انتخابات مشارکت داشته و دارند و انتظار می رود نمایندگان مردم در مسیر تازه ای از خدمت به مردم گام بردارند.

لازم به ذکر است، خبرنگاران شهرستانی پایگاه خبری آرانیوز، با آغاز تب و تاب انتخابات در شهرستان ها، فعالیت ها و برنامه های نمایندگان کنونی و نیز دیگر کاندیداهای احتمالی را پیگیری می کند و اخبار تکمیلی را انتشار خواهد داد.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار