کد خبر: ۳۹۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
معاون رئیس‌جمهور:
زنجان-معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: تاکنون طرح گفتگوی ملی خانواده در ۱۸ استان کشور اجرا شده است.

به گزارش آرانیوز، معصومه ابتکار شامگاه دوشنبه در نشست صمیمی با احزاب، تشکل‌های غیردولتی و جمعی از زنان کارآفرین استان زنجان، با بیان اینکه خانواده یک پناهگاه برای جامعه  است، افزود: مامنی سالم‌تر و بااهمیت‌تر از خانواده که بتواند از آحاد جامعه مراقبت کند وجود ندارد اما به دلیل تحولات مختلف در ساختارهای اقتصادی که اتفاق می‌افتد در معرض آسیب است.

وی ادامه داد: اگر در سیاست‌گذاری‌ها جایگاه خانواده به درستی دیده نشود ممکن است به آسیب‌هایی دچار شویم که شالوده اجتماعی را تحت تاثیر قرار دهد.

ابتکار با اذعان به اینکه برخی تعمدانه برای دور کردن نسل‌ها و قطع گفت‌وگوی بین نسلی تلاش می‌کنند، افزود: مطالعات روی خانواده‌ها نشان داده ظرف یک دهه گذشته گفت‌وگو در خانواده‌های ایرانی از ۲ ساعت به ۲۰ دقیقه رسیده، در حالی که زندگی افراد موفق نشان می‌دهد، آن‌ها کسانی بودند که از خانواده‌های پر گفت‌وگو و پرقصه توانستند بر مشکلات پیروز شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: بهبود شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی در شرایط دشوار امروز کشور از اهمیت زیادی برخوردار است و تمام تلاش دولت تدبیر و امید این است که شرایط را برای کسب و کار و بهبود شاخص‌های فرهنگی و وضعیت خانواده‌ها و سایر موارد فراهم کند.

ابتکار گفت:تشکل‌های ویژه در معاونت زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در راستای توان‌افزایی زنان روستایی با همکاری جهادکشاورزی ایجاد شده است که با استفاده از حمایت صندوق‌های خرد اعتباری، طرحی را برای پشتیبانی از زنان روستایی در توسعه مشاغل روستایی و ارتقای بخش کشاورزی در دستور کار داریم و این آمادگی را داریم تا برای ارتقای مهارت‌های زنان این طرح‌ها را در سال‌جاری نیز اجرا کنیم.

وی تاکید کرد:  امروز بیش از هر زمان دیگر به انسجام و مشارکت مردم نیاز داریم تا از شرایط خطیر عبور کرده و آینده روشن و با نشاط و امید را برای جوانان تزریق کنیم.

عضو دولت دوازدهم با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت:  پس از خروج آمریکا از برجام و جنگ اقتصادی که به کشور تحمیل شده، مشارکت همه جانبه مردم در برنامه‌ها و طرح‌های دولت در حوزه‌های اشتغال، فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی و سایر موارد مهم است.

ابتکار با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در فعالیت های اجتماعی افزود: حضور بخش خصوصی، سازمان‌های مردم‌نهاد، جامعه مدنی، زنان توانمند و جوانان، امری کلیدی است.

وی با بیان اینکه اختلالات ارتباطی از جمله چالش‌های جوامع صنعتی و عصر اطلاعات است، گفت: در این حالت باید مهارت‌های لازم برای استفاده صحیح از این امکانات را بیاموزیم، در غیر این صورت امکانات و ابزارها تبدیل به یک تهدید جدی می‌شود و باید بیشتر روی مهارت‌های ارتباطی کار کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با وزیر ارتباطات توافقی را انجام دادیم تا در راستای آن برای بازاریابی از توانمندی‌های فناوری اطلاعات و ICT و تجارت الکترونیک بهره ببریم و شبکه‌های استانی برای توان‌افزایی زنان و شبکه مهارتی برای بازاریابی کالاها در حال شکل‌گیری است.

ابتکار گفت: همچنین علاوه بر فعالیت‌هایی که در ستاد اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود، کارگروهی برای توجه بیشتر به زنان کارآفرین، صنعتگر و بازرگان تشکیل دادیم و در ضمن در نشستی که با وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، مشکلات بانوان را در این حوزه احصا کردیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی اجرا شده است، گفت: این طرح امسال نیز ادامه خواهد داشت؛ چرا که توانمندی جامعه را در مقابله با آسیب‌های اجتماعی افزایش می‌دهد.

ابتکار با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم‌نهاد بخش پویای جامعه مدنی را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: ما برای ارتقای سطح توانمندی در موضوعات مختلف برون‌سپاری انجام می‌دهیم که خیریه‌ها نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی ایفا می‌کنند و در این بخش از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود

وی استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات و ICT در بازاریابی را مهم عنوان کرد و گفت: در همین راستا شبکه‌های استانی توان‌افزایی بانوان شکل می‌گیرد.

ابتکار با اشاره به اینکه استان زنجان در بخش آسیب‌هایی از جمله اعتیاد نسبتاً در سطح کشور سالم است، تصریح کرد: اما این موضوع دلیل نمی‌شود که ضرورت کاهش آسیب‌های اجتماعی در آن کمرنگ شود، بلکه باید بیشتر تلاش کنند تا جامعه سالم استان زنجان را مدیریت کنند.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار