کد خبر: ۳۹۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۷
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد:
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از توزیع ۱۰ هزار تن میلگرد احتکار شده در آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش آرانیوز، مجید خدابخش ظهر امروز شنبه در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان با بیان اینکه ۱۰ هزار تن میلگرد اخیرا احتکار شده بود که کشف شد، گفت: حکم قطعی این احتکار از سوی تعزیرات حکومتی صادر شده و این مقدار میلگرد توزیع خواهد شد.

وی گفت: این میزان میلگرد به نرخ مصوب دولتی در اختیار مردم و مصرف‌ کنندگان قرار می ‌گیرد و ۷۰ درصد آن نیز باید برای پروژه ‌های عمرانی استفاده شود.

خدابخش ادامه داد: با هماهنگی معاون عمرانی استانداری، توزیع این میلگردها با اولویت پروژه‌ های عمرانی آغاز و بقیه توسط فروشندگان برای مصارف مردمی در اختیار شهرستان‌ ها قرار می گیرد.

وی سپس از کشف و توزیع ۶ هزار تن برنج احتکار شده توسط مسئولان مربوطه بین مردم خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم این موضوع باعث کاهش قیمت برنج در بازار شود.

استاندار آذربایجان شرقی سپس گفت: باید مسئولان مربوطه تنظیم بازار به شدت و با قاطعیت بر قیمت های اجناس مختلف در بازار نظارت کنند.

خدابخش سپس با تاکید بر اینکه حضور مداوم و مستمر گروه‌ های نظارت در روند توزیع کالاهای احتکار شده ضروری است، ادامه داد: بیشتر کالاهایی که احتکار می ‌شوند مورد استفاده عموم مردم هستند و بین آنها توزیع می شود.

وی گفت: طبق اعلام وزارت صنعت هر انباری که موجودی آن در سامانه انبارها ثبت نشود احتکار تلقی می شود و این موضوع در استان نیز باید به صورت عمومی اطلاع ‌رسانی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار