کد خبر: ۳۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
استاندار بوشهر:
بوشهر - استاندار بوشهر با اشاره به افتتاح ۴۳۹ پروژه در هفته دولت، گفت: روند تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام استان بوشهر با جدیت ادامه دارد.
به گزارش آرانیوز، عبدالکریم گراوند عصر شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: تلاش گسترده‌ای داشتیم تا پروژه‌های عمرانی استان در هفته دولت و دهه فجر تکمیل شود و بخشی از پروژه‌ها برای بهره‌برداری‌ آماده است و بخشی را نیز در دهه مبارک فجر افتتاح خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اولین سیاست ما در زمینه توسعه‌ای تکمیل طرح‌ها بود. برای راه‌آهن بوشهر که در توسعه کشور تاثیرگذار است، پیگیری کردیم و به دستاوردهای خوبی رسیدیم و نمایندگان استان نیز در این مسیر همراهی کردند.

گراوند خاطرنشان کرد: در زمینه پروژه راه‌آهن بوشهر اسناد مناقصه در حال آماده شدن است و در ماه‌های آینده راه‌آهن بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود. فاینانس این راه‌آهن هم تصویب شده است.

استاندار بوشهر بیان کرد: مسیر جاده کنارتخته را پیگیری کردیم و سال گذشته ۶.۵ کیلومتر به مناقصه رفته و کار این مسیر هم در همین روزها آغاز می‌شود. مسیر جم - فیروزآباد هم از طرح‌های مهم بود که این مسیر در حوزه استان بوشهر به پیمان می‌رود تا پیمانکار انتخاب و پروژه اجرایی شود.

وی اضافه کرد: مسیر عسلویه به سمت پارسیان هم ۱۹ کیلومتر در حال آسفالت است. راه بوشهر - دیلم و دیلم - هندیجان هم چهاربانده خواهد شد. در حوزه توسعه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را در دستور کار داریم.

گراوند افزود: به مناسبت هفته دولت ۴۳۹ پروژه را در سطح استان افتتاح می‌کنیم که ۴۱۵ پروژه عمرانی و ۲۴ پروژه هم در حوزه تولید و اشتغال و توسعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اشتغال هم تلاش کردیم که تسهیلات را در حوزه عشایری و روستایی ارائه کنیم تا بخش فعال کشور در روستاها فعال شوند و تاکنون ۷۶ درصد از اعتبارات مرحله اول اعتبارات تسهیلات عشایری و روستایی جذب شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه رتبه تولید استان در حوزه رونق تولید از ۲۸ به ۲۳ ارتقا یافته است، تصریح کرد: استان بوشهر در حوزه اقتصاد مقاومتی جزو دسته اول از دسته‌های سه‌گانه قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه سیاسی و اجتماعی هم که تاکید زیادی بر استفاده از جوانان و بانوان شایسته شده است، اقدامات خوبی داشته‌ایم و در دولت اول دکتر روحانی ۲۷ بانوی مدیر داشتیم و ۳۲ مدیر الان داریم.

گراوند با اشاره به حمایت از تشکل‌ها و نهادهای مردمی، اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد استان از ۱۶۰ سمن به ۱۹۰ سمن افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: سعی کردیم در هر شهرستانی دو ملاقات عمومی داشته باشیم. به جای آنکه مردم از شهرستان‌ها برای دیدن استاندار به مرکز استان بیایند، با حضور در شهرستان‌ها مشکلات مردم را بشنویم و برای حل آنها تلاش کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار