کد خبر: ۳۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
ظریف در گفتگوی ویژه خبری:
وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه کنوانسیون دریای خزر با در نظر گرفتن حداکثر منافع ملی ایران بود، گفت: ایران امروز در شرایط قدرت است و فشار آمریکا هم نشانه انزوای آن است.
به گزارش آرانیوز، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در برنامه امشب گفتگوی ویژه خبری پیرامون امضای کنوانسیون دریای خزر، اظهار داشت: این کنوانسیون ۲۱ سال است که مورد مذاکره است و بیشتر کار همکاران من در ترجمه آن بود که به دو زبان روسی و فارسی و تطابق آن با متن انگلیسی انجام می شد.

وی گفت: ایران امروز در شرایط قدرت است و فشار آمریکا هم نشانه انزوای آن است و اکثر کشورها هم از امریکا حمایت نمی کنند. این کنوانسیون هم در شرایط خوبی مذاکره شده که تحریم ها برداشته شده بود و موقعیت خوبی هم داشتیم.

ظریف افزود: برخی دوستان به من گفتند صبر کن چرا که هر چه بشود برخی ایراد می گیرند، این کنوانسیون با در نظر گرفتن حداکثر منافع ملی ایران بود.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: یکی از اهداف دولت افزایش تعاملات با همسایگان است و به خصوص با کشورهای شمالی خود روابط خوبی را داریم و این کنوانسیون هم منجر به تداوم روابط خوب و عمیق جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه شمالی خواهد شد و در دوران تحریم همسایگان نقش مهمی خواهند داشت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار