کد خبر: ۳۹۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
فقر عامل بروز آسیب‌ها در استان؛
اردبیل – معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: میزان آمار بیکاری در این استان سه درصد بیشتر از آمار میانگین کشوری است.

به گزارش آرانیوز، یوسف خدادادی شامگاه دوشنبه در جلسه پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی سالم افزود: وضعیت مبحث کارآفرینی، اشتغالزایی، صنایع مولد و کارگاه های تولیدی در استان مطلوب است اما در بحث  آمار بیکاری، ارقام و آمار مختلفی بیان می شود.

وی تصریح کرد: با وجود آمارهای متعدد آنچه حقیقت دارد این است که میزان آمار بیکاری در استان اردبیل سه درصد از آمار میانگین کشوری بالاتر بوده و این معضل اساسی سیمای اشتغال و توانمندی های اقتصادی استان را تحت الشعاع خود قرار داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با تاکید بر اینکه اردبیل در حال حاضر جزو فقیرترین استان کشور قرار دارد، ادامه داد: می توان براساس واقعیات موجود و تحلیل موضوعی و محتوایی پرونده ها مدعی شد که بسیاری از بزهکاری ها و آسیب های اجتماعی از این مشکل اساسی نشات می گیرد.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم بیکاری ام الفساد بوده و منشا بیشتر ناهنجاری های اجتماعی و بزهکاری ها است، از عدم همکاری های جدی و تنگ نظری های برخی از سازمان های متولی در بحث حمایت از سرمایه گذاران و فعالان عرصه های اقتصادی انتقاد کرد.

خدادادی متذکر شد: برای حل معضل بیکاری و فقر در این استان باید با تمام توان و با استفاده از ظرفیت های بالفعل و بالقوه سازمانی و قضایی در مسیر تسهیل و حل مشکلات حوزه سرمایه گذاری و توسعه فضاهای سرمایه گذاری و واحدهای تولیدی تلاش کرد.

وی در عین حال با تاکید برلزوم بهره گیری از راهکارهای علمی و تجارب عملی در زمینه کاهش آمار آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد بیان داشت: عموم مردم و همه سازمان ها در بحث مهار اعتیاد و کاهش آمار معتادان باید تلاش ورود و مشارکت کنند.

به گفته معاون دادگستری اردبیل اگر این تحول آفرینی سازنده در لایه های مختلف اجتماعی به منصه ظهور نرسد، بی شک روز به روز شاهد آمار جرایم خشن، آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و... در محیط زندگی و اجتماعی خود خواهیم بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار