کد خبر: ۳۹۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
رئیس سازمان صنعت استان قزوین:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: با وجود ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری در استان توسعه روابط اقتصادی با کشورهای هدف از جمله اوکراین ضروری است.

استان قزوین ظرفیت صادرات یک میلیارد دلاری دارد

 علی پرزحمت روز دوشنبه در نشست تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان استان قزوین با «یوری ماکاهان چوک» مدیر اتاق بازرگانی خارجی icc  که در اداره صنعت استان قزوین برگزار شد اظهارداشت: استان قزوین با داشتن ۱۵ شهرک صنعتی دولتی و ۴ شهرک خصوصی و ۸ شهرک در حال احداث از جایگاه ویزه ای در تولید محصولات مختلف برخوردار است.

وی اضافه کرد: تولید بیش از ۱۲۹۰ نوع محصول مختلف در بخش های مواد غذایی، شیمیایی، آرایشی و بهداشتی، سلولزی، در حدود ۴ هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ از ظرفیت هایی است که میتواند برای کشورهای هدف جذاب باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: بیش از۱۸۰ معدن فعال در استان داریم و در سال قبل ۹۰۰ میلیون دلار صادرات داشتیم و رتبه پنجم کشور را کسب کردیم و قادریم این میزان را تا یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در سال قبل سفیر اوکراین میهمان ما بود که امیدوارم تفاهم نامه های منعقد شده به اجرا برسد و فعالان اقتصادی از این ظرفیت برای توسعه مناسبات اقتصادی استفاده کنند.

پرزحمت یادآورشد:اولین نمایشگاه صنعتی و کشاورزی سال قبل درشهر کیف کشور اوکراین برگزار شد و امیدواریم اتاق بازرگان قزوین و اوکراین ارتباط بیشتری با هم برقرار کنند و برای افزایش سرمایه گذاری مشترک وارد گفتگو شوند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۵ میزان صادرات کشور به اوکراین ۱۶ هزار تن به ارزش ۱۵ میلیون دلار و صادرات استان قزوین به این کشور حدود ۳۳ تن به ارزش ۷۰۰ هزار دلار بود.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار