کد خبر: ۳۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
در کمیسیون ایمنی سوانح عنوان شد:
کرج - رئیس پلیس‌راه استان البرز با اشاره به عبور آزادراه کرج - قزوین از وسط شهر، گفت: بسیاری از ورودی‌ها و خروجی‌های این آزادراه غیر استاندارد است.

به گزارش آرانیوز، سرهنگ رضا معظمی گودرزی صبح دوشنبه در جلسه کمیسیون ایمنی سوانح استان که در مجموعه فرهنگی و ورزشی میلاد کرج برگزار شد، با بیان اینکه راه‌های استان البرز به طور متوسط ۱۰ تا ۱۶ درصد پیک ترافیک کشور را به خود اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: ایمنی محورها به اقدامات ویژه ای احتیاج دارد که پلیس‌راه البرز به صورت شبانه‌روزی در این رابطه اقدام می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جاده چالوس بخش بزرگی از ترافیک استان البرز را به خود اختصاص می‌دهد، تاکید کرد: وقتی این جاده ترافیک می شود، تنها با موتورسیکلت می‌توان به محل ترافیک رفت که در این راستا ۱۰ موتورسیکلت از ستاد فرماندهی انتظامی البرز به پلیس‌راه اختصاص داده‌شده است.

رئیس پلیس‌راه البرز با بیان اینکه استان البرز سال گذشته نسبت به متوسط تصادفات کشور، کاهش آمار تصادفات را تجربه کرد، تصریح کرد: این استان در حوزه ترافیک به عنوان پایلوت کشوری مطرح است.

سرهنگ معظمی گودرزی با بیان اینکه استان البرز برای سومین سال متوالی رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ۱۴۶ نفر درراه‌های استان به واسطه تصادف فوت کردند که این آمار نسبت به آمار فوتی دیگر استان ها چون خوزستان و اصفهان کاهش داشته است.

به گفته رئیس پلیس‌راه البرز آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته ۱۴۶ نفر بوده است که این آمار از سال ۹۳ به بعد کاهش متناوب داشته است.

وی با بیان اینکه آمار تصادفات منجر به مرگ طی چهارماهه سال جاری نسبت به مدت زمان مشابه در سال های گذشته، افزایش داشته است، عنوان کرد: برای مدیریت بهتر جاده‌های البرز، لازم است که اعتبارات ملی اختصاص داده شود.

سرهنگ گودرزی با بیان اینکه آزادراه کرج - قزوین یکی از عوامل افزایش تصادفات است، گفت: این مهم به دلیل آن است که آزادراه از وسط شهر می‌گذرد. بیشتر ورودی‌ها و خروجی‌های این مسیر غیر استاندارد هستند اگر بتوانیم این ورودی‌ها و خروجی‌ها را کنترل کنیم می توان شاهد کاهش تصادفات منجر به مرگ باشیم.

به گفته رئیس پلیس راه استان البرز یکی از عوامل افزایش آمار تصادفات منجر به مرگ در استان، تصادفات غیر ترافیکی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار