کد خبر: ۳۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
در جلسه شورای شهر مطرح شد:
کرج - دست‌های پنهانی فروشندگان قیر در شهرداری که با سنگ‌اندازی‌ها پیشرفت کارخانه اسفالت کرج را با مشکل مواجه می کنند، مسئله‌ای بود که در جلسه علنی به‌صورت شفاف مطرح شد.

به گزارش آرانیوز، رحیم خستو صبح امروز در هفتاد و هشتمین جلسه رسمی شورای شهر کرج در نطق پیش از دستور خود با اشاره به در پیش رو بودن روز خبرنگار، گفت: از اکنون اقدامات لازم توسط مدیریت شهری کرج برای برگزاری مراسمی درخور و شایسته اصحاب رسانه و به مناسبت این روز انجام شود.

سخنگوی شورای شهر کرج در ادامه از برگزاری مراسم گرامیداشت جلال مقامی هنرمند ارزنده‌ی که هفته گذشته در باشگاه میلاد شهرداری کرج انجام شد، سخن گفت و افزود: برگزاری مراسم فرهنگی در چنین سالن‌هایی نیاز به رسیدگی بیشتر دارد تا مدیران و مسئولان شهر به‌راحتی سخنرانی خود را انجام دهند اما در شرایط کنونی به دلیل عدم امکانات کافی در این سالن دعوت‌شدگان برای ایراد سخن تمایل آن‌چنانی در هنگام برپایی مراسم خاص ندارند.

خستو در بخشی دیگر از سخنان خود از عدم درج نرخ کرایه در برخی از خودروهای خطوط تاکسیرانی کرج گلایه کرد و گفت: این موضوع توسط سازمان مربوطه پیگیری شود؛ چراکه شهروندان بابت مشخص نبودن هزینه سفر در برخی مسیرهایی شهری گلایه‌مند هستند.

وی بابیان اینکه مسیرهای پیاده‌روها در سطح منطقه یک شهر کرج مناسب نبوده و برای عبور شهروندان مشکل‌ساز است، افزود: در سطح این  منطقه به حوضچه‌های آبی که در برخی پارک‌ها است رسیدگی کافی نشده و بوی ماندگی آب در آن مکان‌ها برای سلامتی همشهریان خطرناک است.

اعتراض به عدم جمع‌آوری نیوجرسی‌ها در کرج

در ادامه مهدی حاجی قاسمی دبیر شورای اسلامی شهر کرج از اینکه چرا نیوجرسی‌های سطح شهر در نقاطی مانند اطراف میدان والفجر جمع‌آوری نمی‌شود، افزود: این امر توسط معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری پیگیری شود، از طرفی باز و بسته شدن دوربرگردان‌ها در مقاطع خاصی از سال و عدم کنترل سطح عبور و مرور در خیابان‌ها هم ازنظر مشکل ترافیکی برای شهروندان دردسرساز شده است.

در ادامه نشست شورا و به دنبال بررسی دستور جلسه، رأی‌گیری در مورد معرفی دو نفر از اعضای شورای اسلامی شهر برای حضور در کمیسیون تهاتر صورت گرفت که به‌اتفاق آرا فرج اله ایلیات و غدیر مهدوی به‌عنوان ناظرین و نمایندگان شورا در این کمیسیون معرفی و تعیین شدند.

در این جلسه موضوع دریافت بهای خدمات شغلی ازجمله اخذ بهای پسماند از تمامی بانک‌ها و مؤسسات مالی اعتباری توسط شهرداری کرج مطرح شد و فریده بزنی بیرانوند عضو شورای اسلامی شهر کرج پیرامون آن بیان کرد: اگر قرار به پرداخت عوارض شهری باشد دیگر پرداخت بهای خدمات معنا ندارد.

فرج اله ایلیات دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرج هم بابیان اینکه در مورد این لایحه اگر تنها دریافت عوارض شهری دنبال شود بهتر است، افزود: بهای خدمات به این زودی‌ها وصول نخواهد شد و پرداخت آن به شهرداری توسط مؤسسات پروسه طولانی دارد و به سال آینده موکول می‌شود.

بر اساس مذاکرات انجام‌شده در صحن شورا با رد مصوبه کمیسیون برنامه‌وبودجه مقرر شد این لایحه به شهرداری عودت داده شود تا در مورد تنظیم مجدد آن بر اساس دریافت عوارض مصوب شورای شهر اقدام شود.

چالش تأمین قیر در کرج!

در بخشی دیگر از جلسه شورای شهر کرج، مهدی حاجی قاسمی با اشاره به اصلاح کیفیت معابر شهر ازجمله بلوارهای اصلی همچون میدان جمهوری که نشست کرده است، گفت: بحث تأمین قیر موضوعی اساسی است که بحث تهاتر با شرکت‌های فروشنده قیر به شهرداری در این مورد اهمیت زیادی دارد و اگر امکان خرید نقدی قیر فراهم نیست موضوع تهاتر برای تأمین آسفالت و بهسازی معابر شهری پیگیری شود.

منصور وحیدی نیز با اشاره به اینکه خرید قیر و بهسازی معابر شهری جزو ملزومات اصلی است، گفت: خرید قیر تهاتری در چنین شرایط اقتصادی به‌راحتی ممکن نیست و برای ترمیم سریع‌تر معابر کرج که وضعیت آسفالت مناسبی ندارد به خرید نقدی قیر نیاز است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: دست‌های پنهانی از سوی فروشندگان قیر در شهرداری وجود دارد که با سنگ‌اندازی‌ها نمی‌خواهند کارخانه اسفالت شهرداری کرج پیشرفت خوبی داشته باشد و این موضوع را شفاف اعلام می‌کنم چون در حال حاضر از  دغدغه‌های مهم اعضای شورای اسلامی شهر کرج فعالیت مؤثر و مفید کارخانه اسفالت شهرداری این کلان‌شهر است.

حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای شهر هم با اشاره به اینکه قرار است با فروشندگان قیر مذاکرات لازم انجام شود، افزود: ظرفیت کارخانه آسفالت شهرداری کرج فراتر از یک هزار تن در روز است و به‌یقین فعالیت آن ازنظر اقتصادی و تأمین مصالح برای شهرداری کرج به‌صرفه است.

استفاده ۴ هزار تن قیر هر سه ماه یک‌بار برای اجرای آسفالت معابر شهری کرجمحمدرضا احمدی‌نژاد سرپرست شهرداری کرج با اشاره به اهمیت رسیدگی به وضعیت آسفالت خیابان‌های شهر کرج، بیان کرد: خرید ۲ میلیارد تومان قیر در دو پکیج یک‌میلیاردی مدنظر است و از سویی ۴ هزار تن قیر هر سه ماه یک‌بار برای اجرای آسفالت معابر شهری نیاز داریم که تأمین بودجه بدین منظور از طریق تهاتر اراضی و املاک شهرداری ممکن است.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر در کارخانه آسفالت شهرداری قابلیت تولید ۲۴۰ تن در ساعت وجود دارد که این میزان در طول روزبه ۲ هزار و ۴۰۰ تن خواهد رسید اما چون تأمین مصالح موردنیاز کارخانه آسان نیست برای رسیدن به این سطح تولید از سازمان همیاری شهرداری‌های استان کمک خواسته‌ایم تا بتوانیم تأمین منابع مالی را انجام داده و در کنار آن امکانات کافی برای این را کار هم مهیا کنیم،  در بحث تولید و اجرای آسفالت نیز به دنبال بهبود کیفیت هستیم.

در ادامه جلسه شورای اسلامی شهر و در جریان بررسی لوایح، لایحه‌ای برای دیوارکشی اطراف زندان قزل‌حصار کرج و به‌منظور ساماندهی نهر سیاه جوب در مناطق پایین‌دست شهر کرج مطرح و عنوان شد شهرداری کرج بابت این اقدام مبلغ ۱۵ میلیارد ریال هزینه کند.

محمدرضا احمدی‌نژاد سرپرست شهرداری کرج در مورد این لایحه بابیان اینکه کلکتور کارگذاری شده در آن نقاط برای انتقال آب از بالادست به نقاط پایینی توانایی کافی را نداشت، گفت: به همین دلیل برای انجام عملیات بهسازی بیشتر در محدوده نهر نیاز بود که با مسئولان زندان ارتباط مؤثر برقرار کنیم.

سهمی که شهرداری کرج در سازمان همیاری شهرداری‌های استان البرز بابت مالکیت بیمارستان امام خمینی(ره) دارد به‌درستی مشخص نیست، اما به‌یقین در برابر موضوع فروش آن مقاومت خواهیم کردحسین محمدی رئیس کمیسیون محیط‌زیست شورای اسلامی شهر با توضیح اینکه نهر سیاه جوب یک نهر طبیعی است، گفت: شخصی حقیقی یا حقوقی نمی‌تواند مانع اقدامات اجرایی ساماندهی آن شود و از طریق مراجع قضایی این موضوع قابل‌پیگیری است.

احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: نهر سیاه جوب دارای حریم است و ارائه خدمات و انجام هرگونه عملیات در آن با پیگیری مسئولان استانی امکان‌پذیر است.

وی تأکید کرد: در مورد نهر دلمبر هم‌چنین مشکلاتی به هنگام ارائه خدمات در اطراف آن نهر وجود دارد به همین دلیل مقرر شد با همکاری آبفای استان ستادی در مورد انجام اقدامات در محدوده نهرهای شهر کرج انجام شود.

در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج موضوع  بیمارستان امام خمینی و فروش آن هم مطرح شد که منصور وحیدی نایب‌رئیس شورا در مورد آن با اشاره به جذب نیروهای بیش‌ازحد ظرفیت بیمارستان طی سال‌های اخیر در این مجموعه درمانی، گفت: سهمی که شهرداری در سازمان همیاری شهرداری‌های البرز بابت مالکیت بیمارستان امام خمینی دارد به‌درستی مشخص نیست و نمی‌توانیم برای حل مشکلات آن ورود کنیم اما به‌یقین در برابر موضوع فروش آن مقاومت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه لایحه مربوط به اعزام دو دستگاه کمپرسی به همراه راننده و کمک‌راننده به استان کرمانشاه و به‌منظور کمک به بازسازی مناطق زلزله‌زده نیز در صحن شورا مطرح شد که به‌اتفاق آرا به تصویب رسید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار