کد خبر: ۳۸۸۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
رییس منابع طبیعی ورامین:
ورامین- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ورامین گفت: با خشک شدن تالاب بند علی خان و مراتع آن باید منتظر شکل گیری کانون جدید پدیده گرد و غبار در جنوب شرقی پایتخت باشیم.
به گزارش آرانیوز، احمد فدائی صبح چهارشنبه با اعلام این که زنگ خطر ایجاد کانون جدید گرد و غبار و ریزگرد در کنار گوش پایتخت به صدا درآمده است، در جمع خبرنگاران افزود: تالاب بند علی خان و پوشش گیاهی و مرتعی آن در فهرست یکی از کم نظیرترین اکوسیستم های استان تهران قرار دارد که نقش بسزائی در کنترل گرد و غبار و ریزگرد و همچنین مهاجرت پرندگان به سمت منطقه را داشته که با توجه به شرایط اقلیمی و عدم تأمین آب، درختچه های گز و پوشش گیاهی آن با خشکی روبرو شده و به زودی این تالاب به عنوان کانون جدید گرد و غبار در استان تهران خودنمائی خواهد کرد.

وی خشک شدن تالاب بندعلی خان و مراتع آن را معضلی زیست محیطی دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از خشک شدن این منطقه نیازمند نگاه ملی هستیم و برای احیای تالاب و برون رفت از این معضل تأمین آب و تخصیص حق آبه های آن تنها راه ممکن برای نجات این منطقه ارزشمند است.

فدائی با ابراز نگرانی از وضعیت نامطلوب پیش آمده برای تالاب بند علی خان تصریح کرد: چنانچه وضعیت به همین روال پیش رود و فکری برای نجات آن نشود جوامع محلی و پایتخت نشینان با تهدید جدی گرد و غبار و ریزگرد روبرو خواهند شد.

وسعت این تالاب حدود ۱۳۵ هزار هکتار است که حدود ۲۵ هزار آن در حوزه استان تهران می باشد و مابقی در استان قم واقع شده است.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار