کد خبر: ۳۸۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی:
ارومیه – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۲۷ درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان راکد هستند.
به گزارش آرانیوز، جعفرصادق اسکندری با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و ۲۷۸ واحد تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد گفت: از این تعداد ۷۳ درصد شامل یک هزار و ۶۷۳ واحد فعال و مابقی راکد است.

وی ادامه داد: کمبود نقدینگی، معوقات بانکی به همراه مشکل تکنولوژی و تجهیزات از مهمترین مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی راکد استان است که تاکنون ۱۶ عامل دیگر از جمله مشکل مدیریتی نیز در این خصوص شناسایی شده است.

اسکندری از صدور جواز تاسیس به تعداد هزار و ۳۸۲ واحد خبر داد و اضافه کرد: از این تعداد ۱۰۹ فقره بین ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، ۴۰ تا ۸۰ درصد ۱۷۲ فقره، ۴۰ تا ۶۰ درصد ۱۲۹ فقره و تا ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز ۹۷۲ فقره است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت چهار کارخانه سیمان در استان افزود: این واحدها ظرفیت تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن سیمان را دارا هستند که بخش اعظمی از آن به خارج از کشور صادر می شود.

اسکندری فعالیت پنج واحد تولید قند، ۲۲ واحد بزرگ درب های ضد سرقت، ۲۲ واحد عایق های رطوبتی، ۱۸ واحد تولید کنسانتره به همراه واحدهای بزرگ پتروشیمی ارومیه و مهاباد، دو واحد بزرگ نساجی را از ظرفیت های مهم استان در بخش صنعت عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از اجرای طرح رونق تولید در استان خبر داد و گفت: از دو سال گذشته اجرای این طرح با هدف فعال سازی واحدهای راکد آغاز شده است که بر اساس این طرح مشکلات ساختاری و نیز مالی واحدهای راکد بررسی و موانع موجود رفع می شود.

اسکندری افزود: از سال ۹۶ دو طرح جدید از جمله تامین سرمایه در گردش و اشتغال فراگیر وتوسعه اشتغال پایدار روستایی نیز آغاز شده و تلاش می شود موانع و مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی رفع شود.

وی با اشاره به این که ۵۰ هزار شغل نیز در این حوزه ایجاد شده است خاطرنشان کرد: همچنین ۲۶۰ طرح صنعتی بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز در استان وجود دارد.

کد خبر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار