کد خبر: ۳۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:
اردبیل - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حج بزرگترین همایش اسلامی در جهان و عامل اتحاد مسلمانان و تقویت اسلامی است.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام مهدی ستوده به مناسبت آغاز مراسم معنوی حج و ایام پر برکت ذی الحجه افزود: حج یکی از ارکان پنجگانه‌ای است که کاخ رفیع اسلام بر آنها استوار شده است.

وی با بیان اینکه حج از بزرگترین شعائر دین و سبب قوام و استواری اسلام و مسلمین و دارای ابعاد و آثار وسیع فردی، و اجتماعی، مادی و معنوی، فرهنگی و سیاسی است، تصریح کرد: لذا ارتباط تنگاتنگ با حکومت اسلامی دارد بطوریکه برگزاری و تشکیل هر ساله حج یکی از وظایف حکومت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فریضه حج را عامل تقویت دین عنوان کرد و ادامه داد: هر نهاد و انقلاب به مرور زمان احتیاج به عامل تقویت کننده یا پشتوانه‌ای دارد تا ضعف و تزلزل آن جبران شود. از آنجایی که اعتقادات دینی هم از این اصل مستثنی نیست و بر اثر تبلیغات سوء دشمنان، دین و اعتقادات مردم به مرور زمان کم رنگ شده و مردم به خواب غفلت می روند که ناگاه نسیم لطف الهی می‌وزد و ندای لله علی الناس حج البیت پرده غفلت را کنار زده و دلها را تکان داده و کاروان های حج از کنار و گوشه جهان و با جنب و جوش چشمگیر براه افتاده و اجتماع باشکوهی از مسلمین تشکیل و روح تازه‌ای به اصل دیدن دمیده و باعث تقویت ایمان می‌شود.

وی حج را بزرگترین همایش اسلامی در جهان و عامل اتحاد مسلمانان برشمرد و بیان داشت: مراسم حج، مرزهای انسانی و سیاسی را از بین برده و همه مسلمانان از هر ملیت و قومیتی در کنار یکدیگر به عبادت خداوند میپردازند.

ستوده متذکر شد: در حقیقت مسلمانان در حج در بالاترین درجه مساوات، تواضع و برادری انسانی خود قرار میگیرند. آنان لباس اجتماعی خود را در میآورند و با لباس عبادی لباس احرام بر وحدت انسانی و برادری خود را تاکید میکنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار