کد خبر: ۳۸۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
وعده‌های مدیرکل ورزش استان خوزستان در خصوص ایجاد اماکن ورزشی، به‌ویژه در شهرهای آبادان و خرمشهر از کلنگ‌زنی فراتر نرفته است.
به گزارش آرانیوز، ایجاد فضاهای ورزشی از محل اعتبارات تملک و دارایی هر استان از وظایف ذاتی مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ورزش منطقه مورد اشاره است که اداره کل ورزش و جوانان متولی این امر در هر استان به شمار می‌رود.

با توجه به وعده‌هایی که از سوی مدیرکل ورزش و جوانان استان خوزستان مبنی بر ایجاد اماکن ورزشی در استان خوزستان و به‌ویژه شهرهای آبادان و خرمشهر داده شد، لزوم پیگیری‌ این وعده‌ها با توجه به از دست رفتن زمان مشخص شده برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها، بیش از پیش احساس می‌شود.

وعده‌هایی که ارائه آن جامعه کم‌برخوردار ورزش را امیدوار می‌کند اما عدم تحقق آنها، یأس دوچندانی را به این قشر تزریق خواهد کرد، بیان آن‌ها در محافل مختلف، باید تضمین اجرایی داشته باشد و با اطمینان از انجام آن عنوان شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان همچنین در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای خبر از تأسیس بزرگترین دهکده ورزشی جنوب کشور در آبادان خبر داده بود که این پروژه نیز پس از تبلیغات فراوان به باد فراموشی سپرده شد. مشخص نیست لزوم بیان این وعده‌ها و ایجاد امید کاذب در جامعه ورزش این دو شهر چه لزومی دارد؟

وعده دادن و سخن پراکنی برای اشاعه عملکرد و پوشالی بودن وعده‌ها، دیدگاه‌ها را نسبت به مرکز تصمیم‌گیری ورزش استان دچار سستی خواهد کرد و بهتر است تا تصویب این پروژه‌ها و آغاز عملیات ساخت آن، در محافل مختلف انتشار نیابد.

کلنگ‌زنی خانه کشتی دو هزار 400 متری خرمشهر نیز از دیگر پروژه‌هایی بود که همزمان با حضور وزیر ورزش و جوانان برای تماشای دیدار فینال جام حذفی در خرمشهر کلنگ‌زنی شد، اما عملیات ساخت این مجموعه از کوبیدن کلنگ آغازین بر زمین توسط وزیر ورزش، فراتر نرفت.

این پروژه که در حضور وزیر ورزش و نمایندگان آبادان و خرمشهر در مجلس کلنگ‌زنی شد، قرار بود در مدت یک سال به بهره‌برداری برسد اما با وجود گذشت سه‌ماه از زمان کلنگ‌زنی، هنوز اقدام دیگری در خصوص پیشبرد آن صورت نگرفته است.

ضرورت پیگیری وعده‌ها توسط رسانه‌ها

در همین راستا، اهتمام رسانه‌ها در خصوص پیگیری وعده‌های داده شده نیز مورد انتظار است، چرا که هر گفته و شنیده‌ای به نوعی انتظار عموم و مطالبه‌گری در جامعه ورزش را به‌وجود خواهد آورد‌‌ و برای تنویر افکار عمومی، قابلیت پیگیری دارد.

انتشار مصاحبه و پیام‌های تبلیغاتی برای هدایت افکار به سمت اعداد و ارقامی که قرار بر تحقق آن نیست، نوعی بازی با احساسات جامعه ورزش تلقی می‌شود و ضمن اینکه بیان این‌گونه وعده‌ها و باور آن توسط این جامعه مردود است، چه بهتر که در عوض بازی با کلمات در رسانه‌ها، به سمت عملیاتی شدن وعده‌‌ها گام برداشت.

گر چه ایجاد این امکانات از محل اعتبارات ارزش افزوده تخصیص خواهد یافت و سهم قانونی شهرهای آبادان و خرمشهر برای افزایش سرانه ورزشی به‌شمار می‌رود،  تاسیس اماکن ورزشی از محل این‌گونه اعتبارات از وظایف ذاتی اداره کل ورزش و جوانان استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار