کد خبر: ۳۸۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:
بیرجند- مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی مشاوره ژنتیک مهمترین و آسان ترین راه برای جلوگیری از تولد فرزندان ناهنجار ژنتیکی دانست و گفت: ۵۰ درصد هزینه های مشاوره ژنتیک توسط بهزیستی پرداخت می شود.

به گزارش آرانیوز، علی عرب نژاد صبح سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره بهزیستی سرایان با بیان اینکه بحران های اقتصادی جامعه بر رشد آسیب های اجتماعی تاثیر گذار است، گفت: اگر آسیب های اجتماعی مدیریت نشود باید منتظر تبعات اجتماعی آن باشیم.

عرب نژاد اظهار داشت: پیشگیری، توانمند سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی سه گام مهم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی تصریح کرد: خدمت در بهزیستی توفیقی است که به ما داده می شود تا بتوانیم به قشر آسیب دیده جامعه خدمت رسانی کنیم.

عرب‌نژاد بیان کرد: ایجاد پایگاه‌های غربالگری شنوایی و بینایی، توسعه خدمت به افراد در معرض معلولیت، توسعه خدمات مشاوره ژنتیک و تقویت حضور افراد تحت پوشش در برنامه‌های آموزش پیشگیرانه در راستای توسعه خدمات پیشگیری از آسیب‌ها صورت می‌گیرد.

او درباره خدمات مشاوره‌ای بهزیستی نیز گفت: در حال حاضر مرکز مشاوره تلفنی ۱۴۸۰، کلیه شهرستان‌ها و روستاهای استان را تحت پوشش خدمات مشاوره روان‌شناختی تلفنی دارد

وی با بیان این که مشاوره ژنتیک مهمترین و آسان ترین راه برای جلوگیری از تولد فرزندان ناهنجار ژنتیکی در خانواده ها است از پرداخت ۵۰ درصد هزینه های آن برای همه اقشار جامعه خبر داد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به بروز پدیده اجتماعی چون کودک آزاری، خودکشی و ..در جامعه، برای کاهش این معضل از مردم خواست موارد مشهود را به مراکز اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی گزارش دهند.

وی از تزریق دو نیرو به اورژانس اجتماعی سرایان برای بهبود خدمات خبر داد.

در این مراسم از سیزده سال خدمت سید مصطفی مهرداد رئیس سابق اداره بهزیستی سرایان تقدیر و حسن قلی پور بعنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار