کد خبر: ۳۸۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
فلاحت‌پیشه:
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، تاکید کرد: آمریکایی‌ها از تمام ظرفیت خود برای تحریم ایران استفاده می‌کند اما ایران هم با آمریکا بر اساس اصل مقابل به مثل رفتار و عمل می‌کند.
به گزارش آرانیوز، حشمت الله فلاحت‌پیشه ، در خصوص ماموریت رئیس FATF برای اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: آمریکایی‌ها در تلاشند تا تحریم‌های آمریکایی را بین‌المللی جلوه دهند و در این مسیر از ظرفیت خود در حوزه‌های مختلف و سازمان‌ها و کنوانسیون‌های گوناگون استفاده می‌کنند تا تحریم‌هایی علیه ایران شکل بگیرد.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با FATF تا جایی که منافع ملت تامین شود، همکاری خواهد کرد. در حقیقت جمهوری اسلامی در مواجهه با این نوع رفتارها پخته شده و از تجربیات کافی برخوردار شده است.

وی افزود: روابط ایران با تمام کشورهای دنیا جز کشورهای خصمانه و دشمنان ملت برقرار است اما با آمریکا بر اساس اصل مقابل به مثل رفتار و عمل می‌کند. ماموریت رئیس FATF برای اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران نیز اقدامی قابل پیش‌بینی بود لذا اتفاق تازه‌ای نیفتاده است.

فلاحت‌پیشه معتقد است: جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه سیاست‌های خارجی و بین‌المللی و منطقه‌ای خود را پیش می‌برد و از هیچ تحریمی واهمه ندارد کما اینکه ملت ایران سال‌های متمادی بعد از انقلاب با تحریم دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ترامپ بعد از روی کار آمدن سیاست‌های خصمانه آمریکا و طی این مسیر را شفاف کرده است و به دنبال ترویج و افزایش دشمنی با جمهوری اسلامی است.

یک هیأت آمریکایی به ریاست ریاست «مارشال بیلینگسلیا» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور (مبارزه با) تأمین مالی تروریسم و جرایم مالی برای اجرا شدن تحریم‌های ایران اخیرا به آنکارا رفته است. این در دیدار با مقامات ترکیه تلاش کردند، آنها را به رعایت تحریم‌های علیه ایران ترغیب کنند.

گفتنی است؛ مارشال بیلینگسلیا که هم اکنون در دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه داری آمریکا به عنوان دستیار معاون تروریسم و اطلاعات مالی فعالیت می‌کند و در روزهای اخیر ، به دنبال فشار تحریمی علیه ایران در منطقه است، از نهم تیرماه ( 30 ژوئن) برای یک سال (تا 30 ژوئن 2019) به عنوان رییس FATF انتخاب شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار