کد خبر: ۳۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱
این روزها اخباری دال بر تغییر مدیرعامل بومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، و جایگزینی فردی غیر بومی به جای مهدی یوسفی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر میشود، که گویی با پیگیری و موافقت سکینه الماسی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسالمی صورت گرفته است.
به گزارش اختصاصی آرانیوز (حوزه بوشهر)،خبری که هر چند نمیتوان با قاطعیت تأیید کرد، اما گفتگوی این نماینده محترم با یکی از پایگاه های خبری استان، و اشاره وی به اینکه »انتصابات حق هر مدیر است، و در تغییرات به

تصمیم وزیر نفت احترام می گذارم«، این شائبه را در اذهان تقویت می کند که در مقابل تصمیم وزارت نفت مبنی بر تغییر یک مدیر بومی و انتصاب یک نیروی غیر بومی، آنچنان که می بایست، مقاومتی صورت نگرفته است. اما آنچه که داغی این خبر را بیشتر، و سوژه ای برای بحث در رسانه ها و شبکه های اجتماعی کرده است، نه تغییر مدیریت یک سازمان نفتی، بلکه عدم

انتظار و توقع مردم استان از رویکرد یک نماینده مجلس به حذف یک نیروی بومی، و استقبال از انتصاب یک فرد غیر بومی در آن مسئولیت است. افرادی که اخبار، نطق ها و شعارهای نامزدهای انتخاباتی استان برای مجلس دهم را پی گرفته، قطعا شعارها و فریادهای سکینه الماسی در دفاع از نیروهای بومی را به خاطر دارند. به یاد می آورند که ایشان »عزل و نصب نیروهای بومی« را »خط قرمز« خود عنوان کردند، و به تکرار، این شعار تبلیغاتی را در سخنرانی ها و نشست های خود

سر می دادند. هر چند مردم سه شهرستان کنگان، دی عسلویه گالیه هایی به مراتب بیشتر از اهالی شهرستان ّ جم به سکینه الماسی دارند، اما نمی شود تالش هایی که وی برای حوزه انتخابیه خود داشته است را نادیده گرفت. آنچه که امروز سیل انتقادات را به سمت نماینده جنوب استان روانه کرده است، دو سه حرکت ایشان در برکناری نیروهای بومی است. بعد از شایعه فشار

الماسی برای برکناری عبداهلل نادری فرماندار سابق عسلویه، بحث تالش این نماینده برای حذف مهدی یوسفی، گالیه ها و اعتراضات به عملکرد وی را بیشتر، به طوری که این رفتار با هر دلیلی، از سوی مردم و حتی هوادارانش، مورد نکوهش قرار گرفته است. ایرادها به رفتار الماسی وقتی بیشتر نمایان، علنی و شدت گرفت، که خبر حمایت وی از یک نیروی غیر بومی برای مدیریت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، منتشر، و از سوی ایشان تکذیب نیز نشد.

استان بوشهر سال هاست درگیر مقوله ای به عنوان »مدیر بومی« است، و این »ترکیب مدیریتی« آنگونه که مردم خواهانند، در سیستم اداری - اجرایی جا باز نکرده است. به همین دلیل است وقتی فردی بومی سکاندار مسئولیتی در یکی از مراکز اجرایی، سیاسی، صنعتی و غیره در استان می شود، مردم انتظار دارند این مسئولیت، دیگر به غیر واگذار نشود. در صنعت نفت که پایگاه بزرگی در استان بوشهر، و به خصوص در منطقه پارس جنوبی دارد؛ و مدیریت های مراکز آن اکثراً در دست نیروهای غیر بومی است، گماشتن یک مدیر بومی کار سخت و دشواری است، و به همین دلیل، نگاه ها و حواس ها در مردم استان، بیشتر به حفظ و نگهداشت مسئولیتی است که در اختیار نیروهای بومی قرار دارد.

در کنار این مهم، نگاه »نفتی ها« به موضوع »نیرو یا مدیر بومی«، نگاه دلپسند و مطبوعی نیست. نفتی ها همیشه کمینگر اختلاف و نزاع ما در باب »نیرو یا مدیر بومی« می باشند. آنان چشم به راه این مشاجره ها و شکایت ها هستند، تا در توجیه گماردن نیروهای غیر بومی مورد ، و کار خود نظر خود، طومارها و مکتوبه های ما را علم، و خواسته ما قلمداد کنند. اتفاقی که هم اکنون مسئولین وزارت نفت برای گماردن نیروی غیر بومی، به آن اشاره و تأکید دارند. بعد از انتصاب سید عبدالجلیل رضوی به مدیرعاملی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس که با حمایت قاطع نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس هفتم شکل گرفت، مسعود نصوری دومین نیروی بومی بود که با حمایت غالمعلی میگلی نژاد، نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس هشتم، توانست این مسئولیت را در اختیار بگیرد. مسئولیتی که پس از آن، دیگر برای »نفتی ها« جا افتاد که به »بوشهری ها« بسپارندش. با آغاز بکار دولت تدبیر و امید، »مهدی یوسفی«، تنها نیروی بومی نفتی استان بود که بدون

حمایت سیاسی نمایندگان مجلس شورای اسالمی، به مدیرعاملی این سازمان نفتی در پایتخت انرژی منصوب شد. مدیری که با سابقه فعالیت در دو شرکت اصلی صنعت نفت - شرکت های ملی گاز و نفت -، توانسته بود توانمندی خود را به نفتی ها اثبات، و زمینه را مهیا نماید. مدیرعاملی که در بهمن ماه سال 93 به عنوان مدیر نمونه وزارت نفت انتخاب، و درپنجم شهریور ماه سال 95 توسط همین سکینه الماسی و در حضور وزیر نفت و اعضای شوراهای اسالمی شهرستان عسلویه، به دلیل »تعامل سازنده اش با محیط پیرامونی، مسئوالن و جوامع محلی« مورد تقدیر قرار گیرد. این تعامل ها و تقدیر و تبریک ها اما از سال

گذشته، و با سخنرانی سکینه الماسی در بین هواداران خود، و وعده »برکناری یوسفی تا دو هفته دیگر«، جای خود را به مخالفت و تلاش به حذف مدیرعامل »بومی« سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس داد. ناسازگاری و اختلافی که

الماسی واهمه ای از هویدا شدنش نداشت، و پذیرای انتقادات و اعتراض هایی شد، که تصورش ممکن می نمود. آنچه که روشن و قابل پذیرش است، تغییرات مدیریتی است. تغییراتی که الزمه دوام و پویایی سیستم است، و یوسفی نیز از این قاعده نمی توانست مستثنی باشد. مهدی یوسفی بیش از 4 سال است که عهده دار این مسئولیت در پارس جنوبی می باشد، و می توان گفت طوالنی شدن مدیریت وی به نوعی متأثر از رضایتمندی مسئولین وزارت نفت و مهمتر از آن، خشنودی مردم استان به خصوص اهالی شهرستان عسلویه از عملکرد وی می باشد. در این راستا، تغییر و جابجایی مدیریتی یوسفی با تصمیم مسئولین نفت، جای گالیه ای نیست، و نباید هم داشته باشد. آنچه که مردم را از این تغییر متأثر و نگران کرده است، بدعتی به نام »بومی زنی« یا به تعبیری »بومی کشی« است. رفتاری که در بین نمایندگان ادوار گذشته استان وجود نداشته، و به نوعی مذموم است و ناپسند. اینکه ممکن است مهدی یوسفی عملکردی قابل نقد داشته باشد، جای تردیدی نیست، و باید نیز نقد شود. اما »تالش برای حذف نیروی بومی« آن هم توسط نماینده ای که شعار حمایت از نیروی بومی سر می دهد و مرتب آن را تکرار می کند ، و همه مردم استانش مخالف با پدیده ای به نام »بومی زنی« باشند، نه تنها قابل دفاع نیست، بلکه شایسته شماتت و مالمت است. اینکه نماینده ای تا خواسته هایش اجابت شود، تریبون تقدیر و تبریک و تجلیل را باز کند، و فردا روز که توان در اجابت خواسته اش کوتاه شد، شمشیر تهدید و حذف را نشانه کند، از قضاوت مردم و موکلینش باز نمی ماند. الماسی تلاش های زیادی برای حوزه و ستانش داشته است. اگر چه برخی از رفتارهای وی قابل نقدند، اما انصافا برخی از کارهای او قابل تحسین و تقدیرند، و مردم، قدردان این تلاش ها می باشند. تبعیض بین موکلان، ورود برای عزل نیروهای بومی، پیگیری نصب نیروهای غیر بومی، و عدم پاسخگویی به موکلانش، چهار رفتاری است که نیاز است نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه به ترمیم آن در سیستم کاری خود بپردازد. به نظر می رسد نزدیکان و مشاوران الماسی در دور و نزدیک شدن وی به این چهار رفتارایفا کنند، که با عرض تأسف اینگونه نبوده است. الماسی و نزدیکان وی باید به این رسیده باشند که بزرگترین حامی و پشتوانه آنان همین ردمند. مردمی که همواره حامی نماینده خود بوده اند، و خواهند بود. حیف است که ناخواسته، فرصت خدمت به مردم را با برخی رفتارهایی که می توانست از سکینه الماسی سر نزند، ازدست برود. فرصتی که ممکن است فردا روز برای به دست آوردنش، حسرت فراوانی بکشیم.


دلسوزان حقیقی به هوش باشند؛
تلاش دست های پشت پرده برای تغییر مدیرعامل بومی پارس جنوبی

در کمال ناباوری این روزها خبرهایی از گوشه و کنار به گوش می رسد که نه تنها موجب ناراحتی و ناامیدی دلسوزان واقعی استان بوشهر که موجب تعجب و تحیر همگان می گردد.

 بدون شک وجود مدیری متخصص و بومی در مجموعه ی صنعت نفت کشور که ضمن آشنایی با فرهنگ و شرایط اقلیمی و اجتماعی مناطق نفت و گازخیز استان بوشهر دارای تخصص و دانش کافی جهت بهره وری از منابع انرژی استان در راستای منافع ساکنین آن و همچنین ایجاد توسعه ی پایدار در این مناطق گردد موهبتی است بزرگ که حفظ و حمایت از آن وظیفه ی تمام کسانی است که به راستی دلسوز این استانند و دل در گرو پیشرفت و حل مشکلات آن دارند.

مهدی یوسفی از معدود مدیران بوشهری است که دارای تحصیلات عالیه در صنعت نفت بوده و دارای مدرک تخصصی در این رشته می باشد. یوسفی در سال 1372، با قبولی در کنکور دانشگاه صنعت نفت (دانشکده مهندسی نفت)، برای تحصیلات مقطع  کارشناسی خود روانه اهواز شده و لیسانس مهندسی شیمی با گرایش صنایع گاز را در سال 1376 از آن دانشگاه با معدل A اخذ نمود. وی پس از اتمام سربازی و چند سال اشتغال در پالایشگاه ولی عصر (عج) جم، در کنکوری که وزارت نفت و سازمان سنجش برای اعزام دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد با دانشگاه های طرف قرارداد خارجی برگزار کرده بودند شرکت کرد. او در سال 2007 موفق شد در دانشگاه کلگری کانادا در رشته مدیریت پروژه  پذیرفته شود. یوسفی بعد از اتمام این دوره در کانادا برای ادامه خدمت به صنعت نفت بازگشت.

وی سپس با تکیه بر توانایی و تخصصی که کسب کرده بود پله های ترقی را خیلی زود طی کرده و با وجود سن کم مسئولیت های مختلفی چون کارمند نوبت کار پالایش، اتاق کنترل پالایش، متصدی آموزش های حرفه ای، مهندس ارشد پالایش، مشاور مدیر عامل و رئیس آموزش و روابط عمومی بزرگترین شرکت پالایش گاز خاورمیانه را به عهده گرفت. موفقیت در هر مسئولیت سبب می گردید مسئولیت های بزرگتری به وی واگذار شود به نحوی که در اواخر سال 80 به سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منتقل و مسئولیت مدیریت های توسعه اقتصادی و جذب سرمایه و خدمات شهری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به او سپردند. سال 90 و در حالیکه تنها 35 سال داشت به عنوان مدیر منطقه یک (پارس جنوبی) شرکت نفت و گاز پارس منصوب شد تا یکی از جوان ترین مدیران موفق منطقه ویژه انرژی پارس لقب بگیرد. اوج موفقیت او اما در سال خرداد 93 اتفاق افتاد. زمانی که با حکم مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران او به عنوان مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس منصوب شد.

این انتصاب موجی از شادی و امیدواری را در میان بوشهری ها ایجاد کردند. آنها که در این سالها منتظر مدیری توانمند، متخصص و کاربلد از جنس خودشان در منطقه ویژه پارس جنوبی بودند تا بتواند به وضعیت ناامید کننده ی آنان در زمینه اشتغال، مشکلات زیست محیطی، تعهدات اجتماعی و اقتصادی مجوعه ی نفت و گاز به استان بوشهر کمک کند حالا احساس غرور می کردند که جوانی بوشهری ناجی آنها گردیده است.

یوسفی که از همان ابتدای ورود به دانشگاه و شروع به کارش را در همین تاسیسات نفت و گاز جم و عسلویه و کنگان گذرانده و با پوست و استخوان دردهای مردم این مناطق را درک کرده بود سنگینی بار این مسئولیت عظیم را به خوبی روی شانه هایش حس می کرد و همین انگیزه ای برایش شد تا چندین برابر توانش وبه دور از حاشیه و جنجال های مخرب سیاسی به کارش بپردازد.

حالا بعد از گذشت 4 سال از شروع مسئولیتش به عنوان مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی آمارها از عملکرد درخشان او در این حوزه خبر می دهند.

هر چند گزارش عملکرد 4 ساله یک مدیر آن هم در سازمان بزرگی مثل منطقه ویژه پارس جنوبی در این مقاله نمی گنجد اما برای نمونه به چند مورد ملموس اشاره می گردد:

- افزایش 47/5 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی و میعانات گازی از مطنقه ویژه پارس جنوبی در سال 96 نسبت به سال 92

- بهره برداری از انبار ذخیره سازی صادرات گوگرد.لازم به یادآوری است که این پروژه قبل از دوران تصدی مهندس یوسفی در سازمان منطقه ویژه پارس از جمله پروژه های بر زمین مانده این سازمان بود که با پیگیری های مهندس یوسفی به بهره رداری رسید. با بهره برداری از این انبار، قسمت بزرگی از گوگرد تولیدی پالایشگاه های پارس جنوبی در این انبارها ذخیره و به صورت مکانیزه صادر می شوند از این رهگذر یک مشکل عمده زیست محیطی منطقه نیز رفع گردید.

- انجام کلیه مصوبات سفر مقام معظم رهبری به عسلویه شامل احداث 5 مدرسه دخترانه و پسرانه، 24 فقره پروژه طرح هادی روستایی، 9 مورد احداث سالن‌های ورزشی و 5 مورد پروژه‌های عمرانی شهرهای مناطق پیرامونی با اعتباری بالغ بر 245 میلیارد ریال.

- بهسازی و نوسازی ساختمان بیمارستان حضرت امام خمینی(ره) کنگان به‌ عنوان بیمارستان معین صنعت نفت، این طرح با اعتباری بالغ بر 2میلیارد و 600 میلیون تومان انجام شد. تکمیل بیمارستان دیر نیز به‌عنوان یکی از خواسته‌های دیرین مردم این شهرستان با اختصاص 7 میلیارد تومان به‌طور کامل انجام شده است. ضمن آنکه با پیگیری‌های به‌عمل آمده از سوی مهندس یوسفی و با موافقت هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران 5 میلیارد تومان افزون بر اعتبار اولیه برای احداث و تجهیز موتورخانه این بیمارستان اختصاص یافت که این بیمارستان در سال گذشته به طور کامل به بهره‌برداری رسید.

- تلاش خستگی ناپذیر برای تحت پوشش قرار دادن تیم فوتبال پارس جنوبی جم. تیمی که پیش از آن تحت حمایت مالی پالایشگاه فجر جم بوده و در آستانه فروپاشی قرار داشت. اما با مدیریت قوی و هوشمندانه مهندس یوسفی موفق به صعود به لیگ دسته یک و سپس صعود به  لیگ برتر گردید. صعودی مقتدرانه که همراه با کسب نتایجی درخشان و خیره کننده، موجی از شادی، هیجان و وحدت را نه تنها برای ساکنین شهرستان های عسلویه، جم و کنگان که برای تمام مردم استان بوشهر به همراه داشت. این پیروزی به همراه موفقیت های دیگر در سایر  رشته های ورزشی مانند قهرمانی تیم فوتبال ساحلی پارس جنوبی در لیگ برتر کشور، قهرمانی تیم  ووشوی پارس جنوبی درلیگ برتر کشور در کنار آینده نگری مهندس یوسفی در توانمند سازی تیم های پایه با حضور دانش آموزان و نوجوانان استان بوشهر در رشته های یاد شده نشان از افزایش نشاط اجتماعی و شور و هیجان و ایجاد انگیزه ای بی سابقه در جوانان بوشهری جهت کسب موفقیت در بالاترین رده های ورزشی دارد.

- تأمین آب شرب شهرهای نخل تقی و عسلویه  به صورت پایدار براساس تفاهمنامه میان سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و شرکت مدیریت آب خلیج فارس با اعتبار سالانه قریب به هشت میلیارد تومان که در سال 1394 اجرایی شد.

همچنین طرح آبرسانی به شهرستان جم نیز از طرح‌های بسیار مهم در حوزه آبرسانی با اعتبار اولیه ۵۱ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان منطفه ویژه در سال ۹۳ و تصویب هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران به هزار و ششصد میلیارد ریال  و اعتبار ارزی ۱۲ میلیون دلار افزایش یافت و کلیه عملیات خط لوله و ایستگاههای آن با نظارت سازمان منطقه اقتصادی پارس اجرا شده و هم اکنون نیز  اجرای آب شیرین کن های آن زیر نظر مدیریت عمران نفت در حال انجام است.

پس از اتمام پروژه ، روزانه ۵۱ هزار متر مکعب آب پس از شیرین سازی در منطقه ویژه پارس به شهرستان جم منتقل می‌شود که در این راستا شهرهای جم، ریز و انارستان، شهرک‌های پردیس، توحید و شهید تندگویان و « ۲۹ روستای منطقه» از این طرح آبرسانی بهره‌مند می‌شوند.

- اجرای طرح نخبه پروری در شهرستان های استان بوشهر جهت توانمند سازی دانش آموزان مقطع آخر دبیرستان جهت ورود به دانشگاه های برتر کشور (توانمند سازی نیروی انسانی،تربیت متخصصان آینده صنعت نفت از میان تحصیل کرده ها و متخصصان بومی)

اینها تنها گوشه ای از عملکرد مثبت و درخشان جوانی بوشهری است که در سایه ی تخصص، حس مسئولیت، اعتماد به نفس و قدرت ریسک پذیری بالا توانسته سیمای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مناطق پیرامونی حوزه ی مسئولیتش را اینگونه تغییر دهد و حالا به الگویی برای سایر جوانان بوشهری تبدیل شود که به راستی خواستن توانستن است.

در کمال ناباوری اما این روزها خبرهایی از گوشه و کنار به گوش می رسد که نه تنها موجب ناراحتی و ناامیدی دلسوزان واقعی استان بوشهر که موجب تعجب و تحیر همگان می گردد. گویا دست های پشت پرده ای که توانایی دیدن موفقیت جوان های بوشهری را ندارند در تلاشند تا با برکناری مهندس مهدی یوسفی یک بار دیگر فضایی از یاس و ناامیدی را برای بوشهری ها ایجاد کنند. آنها که در این سالها به هر شیوه ای متوسل شده بودند تا مانع پیروزی های درخشان این مدیر موفق بوشهری شوند و سنگ جلوی پایش بیندازند اما موفق نشده اند حالا تمام توان و انرژی خود را صرف برکناری او به کار گرفته اند شاید با برکناری او آوردن گزینه ای غیربومی به اهدافشان برسند.

در حالیکه این روزها سیل نامه ها و حمایت های مختلف مردمی، از روسای ستادهای انتخاباتی رئیس جمهور گرفته تا شوراهای شهرها و روستاهای شهرستان های عسلویه جم و کنگان از مهندس یوسفی به شدت در جریان است و افراد و تشکل های مختلف مردمی و سیاسی از وی حمایت همه جانبه می کنند جای افسوس فروان است که عده ای اینگونه لجوجانه به منافع کل استان بوشهر پشت کرده و به عواقب کار خویش نیز نمی اندیشند.

بدون شک یوسفی حالا نه تنها مدیری متخصص و حرفه ای در وزارت نفت است که می تواند برگ برنده ای برای استان بوشهر باشد که تبدیل به الگویی برای تمام جوانان بوشهری گردیده که در رویاهای خویش آرزوی موفقیت در بالاترین رده های مدیریتی کشور را دارند و تخریب او یعنی ویران کردن امیدی در دل هزاران جوان امیدوار. اتفاقی که با همدلی و مشارکت تمام دلسوزان حقیقی استان بوشهر هرگز اتفاق نخواهد افتاد. قطع به یقین آنان که ارزش وجود یک مدیر بومی متخصص در بدنه ی وزارت نفت برای استان بوشهر را می دانند به هوش بوده هرگز تسلیم نقشه های شوم آن دسته از افرادی که تنها برای اهداف شخصی و منافع دارودسته ی خود کمر به حذف مهندس مهدی یوسفی بسته اند نخواهند شد. 


تقدیر ویژه از مهندس یوسفی بدلیل جذب و اشتغال نیروهای بومی وبازگرداندن اراضی به دولت

رییس دادگستری شهرستان عسلویه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این شهر از خدمات شایسته مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درجذب و اشتغال نیروهای بومی و همچنین پیگیری مستمر پرونده ها در بازگرداندن اراضی به نفع دولت و وزارت نفت تقدیر کرد.

منصور شکرالهی رییس دادگستری شهرستان عسلویه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه  روز گذشته این شهرستان با گرامیداشت  سالروز شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ نفر از یارانش در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و هفته قوه قضائیه این واقعه ناگوار را یادآور شهادت بهترین و پاک ترین انسان ها و یاوران راستین امام راحل دانست و از مقام شامخ معمار دستگاه قضایی تجلیل کرد.تقدیر ویژه از مهندس یوسفی بدلیل جذب و اشتغال نیروهای بومی وبازگرداندن اراضی به دولت. 
 
 رییس دادگستری شهرستان عسلویه با بیان اینکه پایه گذاری قوه قضاییه توسط آیت الله بهشتی انجام شده است گفت:  ایشان به دلیل شخصیت برجسته خود از لحاظ علمی و فقهی نقش ویژه ای در ایجاد قوانین و لوایح داشتند و  به لطف الهی قوه قضاییه همچنان پرچمدار  عدالت خواهی در کشور است.
 
 شکرالهی با اشاره به تشکیل 15 هزار و 200 پرونده در سال 1396 و همچنین 4 هزار و 700 پرونده از ابتدای سالجاری تاکنون گفت:حجم پرونده های ورودی با توجه به کادر فعال در دادگستری شهرستان عسلویه بسیار بالاست اما کادر اداری با وجود محدودیت ها  ایثارگونه پرونده های موجود را  به دقت بررسی می کنند.
 
 رییس دادگستری شهرستان عسلویه ضریب امنیت این شهرستان را در استان و کشور بسیار بالا دانست و تصریح  کرد:وجود صنایع عظیم نفت و گاز و همچنین نقش ژئوپلیتیک عسلویه امنیت موجود در شهرستان مدیون همکاری اقشار مختلف مردم و مسئولان و همچنین همکاری  امام جمعه محترم این شهرستان است و شواری تامین شهرستان نیز با اخذ تصمیمات لازم نقش ویژه ای در این زمینه داشته است.
 
 وی افزود: عسلویه به فرموده مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) قلب تپنده اقتصاد ایران است و  بدون شک امنیت در وهله اول توسط مردم شریف عسلویه و کارکنان آن تامین خواهد شد زیرا در سایه امنیت است که ما شاهد ورود سرمایه و  در ادامه آن ایجاد اشتغال در شهرستان خواهیم بود.
 
 رییس دادگستری شهرستان عسلویه ضمن تقدیر ویژه از مهدی یوسفی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در زمینه اشتغال برنامه های بسیار خوبی اجرا شده است و ما شاهد افزایش اشتغال نیروهای بومی در شرکت های مستقر در منطقه هستیم و شایسته است از حمایت های آقای یوسفی مدیر عامل محترم منطقه ویژه پارس و توجه وی به اشتغال نیروهای بومی تقدیر ویژه صورت گیرد .
 
 وی اضافه کرد:در این زمینه جلسات مهم و مستمری با مدیر عامل محترم منطقه ویژه پارس برگزار شده است که به حول قوه الهی طی روزهای آینده شاهد گام های اساسی در جذب و اشتغال انیروهای بومی در شرکت های مستقر در منطقه خواهیم بود.اعتقاد ما این است که این گزارش ها امید بخش باید به مردم ارایه شود زیرا خبرهای اشتغال مایه دلگرمی مردم و جوانان جویای کار است.
 
 شکرالهی  یادآور شد: ما مانع جذب نیروهای غیر بومی نیستیم اما با توجه به مصوبه محترم هیات وزیران اولویت با نیروهای بومی است تنها در صورتی که تخصص مورد نظر در میان نیروهای بومی وجود نداشت نیروهای غیربومی گزینش خواهند شد.
 
 رییس دادگستری شهرستان عسلویه در ادامه گفت: در زمینه بازگرداندن اراضی به دولت و وزارت نفت تاکنون 3 هزار و 50 هکتار از اراضی که توسط برخی افراد سودجو  به تصرف در آمده بود بکه به دولت بازگردانده شد و در این زمینه نیز نقش آقای مهندس یوسفی مدیر عامل محترم منطقه ویژه پارس و پیگیری مستمر ایشان به نفع دولت و وزارت نفت بی بدیل بوده است .
 
 وی خدمات صنعت نفت در زمینه ایفای مسئولیت اجتماعی نیز قابل توجه دانست و گفت: اقدامات خوبی در زمینه مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت انجام شده است  و مردم از برکات آن بهره می برمد و امیدواریم ارایه خدمات به محیط پیرامونی تدوام یابد.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار