کد خبر: ۳۸۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
شهردار مهدی‌شهر:
مهدی‌شهر - شهردار مهدی‌شهر بابیان اینکه این سازمان سالانه ۱۲ میلیارد تومان اعتبار دارد، گفت: در سال۹۶ شهرداری را با حدود ۲۳ میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم که علناً نهادی ورشکسته محسوب می‌شد.
به گزارش آرانیوز، مسعود حاجی بگلو  ضمن بیان اینکه همزمان با پائیز ۹۶، شهرداری مهدیشهر با بدهی بالغ‌بر ۲۰ الی ۲۳ میلیارد تومان تحویل بنده شد که این بدهی از ابتدای تأسیس شهرداری تاکنون روی هم انباشته‌شده بود، تأکید کرد: با توجه به بودجه سالانه ۱۲ میلیارد تومانی شهرداری و بدهی‌هایی که دو برابر اعتبارات هستند، عملاً شهرداری مهدی‌شهر ورشکسته است نه‌تنها شهرداری، بلکه هر سازمانی که مبلغ بدهی آن از بودجه بیشتر باشد این وضعیت را دچار می‌شود و کار کردن سخت و دشوار خواهد بود.

وی افزود:از هشت ماه گذشته تاکنون با همراهی اعضای شورای شهر حدود ۱۰ میلیارد تومان بدهی سنوات گذشته پرداخت‌شده که چهار میلیارد آن به صورت نقدی بوده است.

راه اندازی مجدد ممیزی در حوزه مالی

شهردار مهدی‌شهر با اشاره به انتظارات مردم از شهرداری خاطرنشان کرد: هر مکانی در شهر که دچار نقص باشد مردم دنبال اصلاح آن توسط شهرداری هستند و از این منظر ما نیز می‌پذیریم که بسیاری مطالبات مردم به‌حق بیان می‌شود لذا با روند جدید شهرداری امیدواریم تمام مطالبات مردمی پاسخ داده شود.

حاجی بگلو در بحث ممیزی شهر در حوزه مالی شهرداری نیز، گفت: ۱۸ سال است که شهرداری مهدی‌شهر روی ممیزی را به خود ندیده و این طرح در چند محله به‌صورت نیمه رهاشده است تا جایی که امروز ۲۰ الی ۲۵ میلیارد تومان در قالب این ممیزی، اعتبار در شهرداری نهفته که با همکاری شورای شهر امیدواریم به‌زودی ممیزی شهرداری نیز آغاز شود.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات این است که شهرداری‌های شهرستان مهدی‌شهر اتوماسیون اداری ندارند اما در شهر مهدی‌شهر خوشبختانه توانستیم این سیستم را دایر کنیم که با تمام مشکلات اعتبارات، ظرف دو هفته آینده آماده افتتاح خواهد شد.

افتتاح ساختمان جدید شهرداری

شهردار مهدی‌شهر گفت: بحث راه‌اندازی نرم‌افزارهای مالی دارای اهمیت بسیاری است چراکه اگر بودجه شهرداری از طریق نرم‌افزار محاسبه نشده و تعهد در این خصوص ایجاد نشود، تحقق اعتبارات نیز دشوار می‌شود.

حاجی بگلو در پاسخ به سؤالی با موضوع پروژه‌های شهرداری مهدی‌شهر نیز توضیح داد: با توجه به اینکه ساختمان جدید اداری شهرداری تکمیل شده یکی از پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت خواهد بود.

وی افزود: فعال‌سازی کارخانه آسفالت و شن ماسه شهرداری باهدف رفع مشکلات درزمینهٔ گرفتن قیر و موارد دیگر طی مذاکرات با پیمانکار مربوطه نیز صورت گرفته که امیدواریم طی چهار سال آتی شاهد یک کوچه خاکی در مهدی‌شهر نیز، نباشیم.

شهردار مهدی‌شهر همچنین درباره دیگر اقدامات این سازمان به جشنواره ملی گل‌های داوودی طی مهرماه سال جاری اشاره داشت و توضیح داد: این امر برای اولین بار در کشور با ۸۰ هزار بوته گل و ۶۰۰ تنوع رنگ به مردم هدیه خواهد شد که این جشنواره در جذب گردشگر و شناساندن ظرفیت های این شهرستان، دارای اهمیت است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار