کد خبر: ۳۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
رئیس پلیس فتا استان مرکزی اعلام کرد:
رئیس پلیس فتا فرماندهی استان مرکزی گفت: هتک حرمت و برداشت غیر مجاز از حساب های بانکی افراد فراوان ترین جرایم سایبری استان مرکزی طی سال گذشته و سه ماه سال جاری است.
 احسان آنقی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران رسانه های استان مرکزی در اراک اظهار داشت:  روز به روز  زیر ساخت های فناوری کشور در حال توسعه است. به تبع آن کاربران گسترش پیدا می کنند و در نتیجه جرایم سایبری افزایش می یابد.

وی افزود: پلیس فتا با توجه به ضرورت روز جامعه با اهداف تامین امنیت فضای مجازی، صیانت از هویت دینی و ملی، حفظ حریم خصوصی و آزادی های مشروع برابر ضوابط و قوانین نظام جمهوری اسلامی تشکیل شده است.

 آنقی خاطرنشان کرد: ۷۱ درصد جمعیت کشور تلفن همراه در اختیار دارند و ۶۶ درصد جمعیت استان مرکزی از این وسیله ارتباطی استفاده می کنند.

وی بیان داشت: طی سال گذشته جرایم سایبری چون کلاهبرداری،جعل داده ها، سرقت اطلاعات افراد، تجاوز به حریم خصوصی و ... در استان مکرر اتفاق افتاده است.

آنقی ادامه داد: طی سال گذشته جرایم سایبری هتک حیثیت با ۳۶ و نیم درصد، برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد با ۲۶ و نیم درصد و کلاهبرداری رایانه ای با ۱۴ و نیم درصد فراوان ترین جرایم سایبری استان مرکزی بودند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین تهدید، اخاذی، مزاحمت و نشر اکاذیب در مجموع ۲۲ و نیم درصد دیگر جرایم سایبری را در استان مرکزی را تشکیل می دهند.

وی بیان داشت: در سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰۵ درصد افزایش جرایم سایبری ثبت شده است. همچنین در این مدت ۹۴ درصد کشفیات جرایم سایبری افزایش داشته است.

آنقی در مورد جرایم سایبری سه ماهه ابتدای سال جاری هم گفت: برداشت غیر مجاز به میزان ۳۲ درصد، هتک حیثیت با ۲۶ درصد و کلاهبرداری با ۲۳ درصد به ترتیب فراوان ترین جرایم سایبری در سه ماهه سال جاری است و سایر جرایم، تهدید، اخاذی، مزاحمت ها نیز ۱۹ درصد ثبت شده است.

وی دلیل این میزان وقوع جرایم سایبری را عدم رعایت اصول ایمنی و آگاهی کاربران عنوان کرد و افزود: بیشترین پرونده ها در حوزه تلگرام و ایستاگرام ثبت شده است.
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار