کد خبر: ۳۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴
با حضور مشاور رئیس جمهوری؛
کارخانه تولید و چاپ انواع محصولات پلاستیکی با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و شماری از سرمایه گذاران، در محدوده منطقه آزاد چابهار افتتاح شد.
 عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه این مراسم  اظهار داشت: این طرح تولیدی در زمینی به مساحت ۱۱ هزار مترمربع و با سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

عبدالرحیم کردی افزود: در ا ین کارخانه انواع محصولات پلاستیکی تولید و تبلیغات بر روی محصولات چاپ می‌شود.

وی بیان کرد: در این کارگاه بیش از ۸۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار شده اند و ظرفیت اشتغال ۳۰ نفر به طور غیر مستقیم نیز در آن وجود دارد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: ۸۰ درصد محصولات تولیدی این کارخانه به کشور‌های همجوار نظیر پاکستان صادر می‌شود که علاوه بر افزایش تولید ملی؛ توسعه، اشتغال و ارز آوری را به همراه دارد.

کردی ادامه داد: به دلیل نبود امکانات تولید و چاپ محصولات پلاستیکی این کارگاه می‌تواند یکی از ابزار‌های مهم تبلیغاتی برای توسعه کسب و کار به ویژه در بخش تولید و بازرگانی تلقی شود.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران و صاحبان صنایع و تجار سطح منطقه آزاد چابهار و سیستان و بلوچستان برای چاپ کالا‌های تبلیغاتی هزینه‌های هنگفتی به شرکت‌های خارج از کشور پرداخت می‌کنند، خاطرنشان کرد: راه اندازی این کارگاه تولید و چاپ بر روی محصولات پلاستیکی وابستگی صنایع و شرکت‌های تجاری منطقه و استان به خارج از کشور را کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به کلنگ زنی طرح‌های اشتغالزا در منطقه آزاد چابهار، افزود: جای خوشحالی است که طرح‌های بزرگی نظیر گلخانه با وسعت ۱۲۰ هکتار و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورو در این منطقه کلنگ زنی شد.

کردی کلنگ زنی مجموعه تجاری و تفریحی پرورش کروکدیل با سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد ریالی با اشتغالزایی برای ۲۵۰ نفر و کلنگ زنی مجموعه مانیتورینگ و اداری تیرپارک چابهار برای تقویت کریدور حمل و نقل شرق کشور و ورود سه هزار دستگاه کامیون با حدود ۱۲ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم را از جمله طرح‌های مهم اشتغالزایی در منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.

وی ۲ طرح پتروشیمی و فولاد را از طرح‌های بزرگ در حال اجرای منطقه آزاد چابهار عنوان کرد و اظهار داشت: مجتمع فولاد مکران چابهار بعد از بهره برداری یک و نیم میلیون تن فولاد در سال تولید می‌کند و تاکنون برای ۴۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.
انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار