کد خبر: ۳۷۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷
یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: باید در هزینه‌های دستگاه‌ها و ادارات و دفاتر بازنگری انجام شود و دولت باید صرفه جویی را با کاهش سفرهای غیرضروری شروع کند.
به گزارش آرانیوز، جلال میرزایی در رابطه با راهکارهای دولت برای صرفه‌جویی، بیان کرد: اینکه آقای رییس‌جمهور در جمع مدیران اجرایی کشور اعلام کردند که به عنوان مثال باید در مصرف برق صرفه‌جویی آغاز شود باید به این نکته توجه داشت که این اقدام خود نیازمند هزینه اولیه است. در شرایط کنونی باید در گام اول در هزینه دستگاه‌ها اصلاح اساسی صورت گیرد و در انجام کارهایی که اولویت ندارند بازنگری شود.

وی در ادامه گفت: دولت باید به کارهایی که در دستور کار قرار می‌دهد توجه داشته باشد چرا که منابع محدود است و درآمدها نیز در حال محدود شدن است. باید متناسب با محدودیت‌ها و منابعی که وجود دارد پروژه‌ها اولویت‌بندی شود و پروژه‌هایی که در اولویت قرار می‌گیرند اجرایی شوند. نباید منابع کم در بین چند پروژه توزیع شود که در نهایت هیچ کدام از پروژه‌ها اجرایی نشده و نارضایتی افکار عمومی را به همراه داشته باشد.

نماینده مردم ایلام در مجلس ادامه داد: مساله صرفه‌جویی بُعدهای مختلفی را شامل می‌شود. دولت باید صرفه جویی را از سفرهای غیرضروری آغاز کند به عنوان مثال خیلی از سفرهای کارکنان و مدیران که برای دریافت اضافه کاری می‌روند، غیرضروری است. متاسفانه امروز علیرغم اینکه ارتباطات گسترش یافته است ما می‌بینیم همچنان سفرها به قوت خود باقی است که اصلا با یکدیگر همخوانی ندارد چرا که با گسترش ارتباطات می‌توان خیلی از کارها را از راه دور انجام داد.

این عضو فراکسیون امید مجلس در ادامه تصریح کرد: در ارتباط با هزینه‌های جاری ادارات و دفاتر، دولت باید بازنگری داشته باشد. یکی از دوستان بنده تعریف می‌کرد که به سوئیس رفته‌اند و هنگامی که به دفتر یک سردار مراجعه کردند با وسایل بسیار مختصر و ساده از ایشان پذیرایی شده است اما در کشور ما در بعضی از شرکت‌های شبه دولتی می‌بینیم که روزی ۶۰۰ هزار تومان هزینه غذا می‌شود. در این زمینه نیز باید بازنگری انجام شود.

میرزایی در پایان گفت: غیر از نهادهای دولتی، نهادهای شبه دولتی نیز باید تحت نظارت قرار بگیرند. اینگونه نباشد که دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه‌ها صرفه‌جویی کنند و هزینه‌ها در شرکت‌های شبه دولتی خرج شود. همه باید با یکدیگر شروع کنیم و نباید استثنایی در این زمینه داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار