کد خبر: ۳۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس اسلامی گفت: اصناف در فرآیند تولید و توزیع محصول و خدمات نقش موثر دارند که هر دوی این مولفه ها در اقتصاد کشور با اهمیت است.
 علی اکبر کریمی شامگاه روز شنبه در جشن تقدیر و تکریم برترین های اصناف استان مرکزی در اراک اظهار داشت: این روزها تورم شتاب فراوان دارد، بازار متلاطم است و این شرایط، شرایط خوبی برای اقتصاد کشور نیست.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: مهمترین گلایه ما در مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون اقتصادی که بیشترین تعامل را با تیم اقتصادی دولت دارد، این است که نباید نا آرامی در اقتصاد به مدت زمان طولانی ادامه داشته باشد.

وی افزود: چنانچه شوک به بازار وارد می شود باید چند روزه باشد، وقتی به چند ماه کشیده شد و از همه بدتر اینکه هیچ افق روشنی هم برای مدیریت کردن و سامان دادن به شرایط پیش رو نباشد، این بسیار خطرناک است.

کریمی تصریح کرد: اخیرا رئیس جمهور با اعلام مواضع شفاف و قاطع و مقتدرانه اما دیرهنگام نشان داد دولت عزمش را برای ساماندهی امر و ورود مدیریت جدید برای شرایط جدید مطابق با واقعیت هایی که امروز در صحنه وجود دارد و پیش بینی تحولات ماه های آینده جزم کرده است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس بیان داشت: این رویکرد باید در پایان سال گذشته بعد از اولین شوک ارزی که به کشور وارد شد اتفاق می افتاد. اما سیاست های دولت متاسفانه نتوانست حوزه بازار ارز را مدیریت کند و شاهد رشد نامطلوب قیمت ارز بودیم  و این موضوع بر اقتصاد کشور اثر گذاشت.

وی در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: نقش مجموعه بزرگ اصناف در  اقتصاد کشور بر هیچ کس پوشیده نیست. امروز بخش عظیمی از خانواده بزرگ اصناف، واحدهای تولیدی هستند و واحدهای صنفی تولیدی از جمله بسترهای بسیار مهم برای ایجاد اشتغال و در خدمت تولید و اقتصاد کشور قرار دارند.

کریمی بیان داشت: حوزه توزیع هم نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور دارد چون در فرآیند عرضه کالا و خدمات این توزیع است که این فعالیت اصلی را برعهده دارد.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ادامه داد: عرضه کالا و خدمات نیاز اساسی است که در فرآیند فعالیت اقتصادی کشور بعد از تولید لازم و ضروی است. کارهایی که در حوزه توزیع و خدمات انجام می شود مکمل کاری است که دیگران در حوزه تولید دارند و این ها همه در اقتصاد کشور اثرگذار است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار