کد خبر: ۳۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
در جلسه غیرعلنی مطرح شد؛
یک نماینده مجلس گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیرعلنی توصیه‌هایی در مورد استیضاح وزرا به نمایندگان داشت.
به گزارش آرانیوز، یک نماینده‌ مجلس شورای اسلامی که نخواست نامش فاش شود از سخنرانی علی لاریجانی برای نمایندگان پیش از جلسه علنی امروز خبر داد.

وی گفت: آقای لاریجانی از نمایندگان خواسته است برای استیضاح وزرا به صورت هماهنگ عمل کنند، زیرا اگر این‌بار استیضاح وزرا رأی نیاورد، به ضرر مجلس است و شأن و آبروی مجلس زیر سؤال می‌رود.

این نماینده مجلس ادامه داد: رئیس مجلس با استیضاح وزرا مخالفتی نداشته و فقط معتقد است این استیضاح‌ها باید به صورت نظام‌مند و دقیق باشد که رأی نمایندگان را جلب کند.

 نمایندگان مجلس هفته گذشته با امضای نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار ترمیم کابینه شده و اعلام کرده بودند در صورت عدم ترمیم کابینه از سوی روحانی، خود دست به کار خواهند شد؛ همچنین استیضاح بیژن زنگنه وزیر نفت نیز هفته گذشته به تصویب کمیسیون انرژی رسید و به هیات رئیسه مجلس اعلام شد تا در جلسه علنی اعلام وصول شود.

وظایف مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مقابله با تخریب و آلودگی خاک مشخص شد

نمایندگان مردم در خانه ملت وظایف مدیران سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را درخصوص مقابله با تخریب و آلودگی خاک مشخص کردند.

 نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 10 تیرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه حفاظت از خاک با ماده 13 این لایحه با 113 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 214 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده ۱۳ لایحه مذکور بهره برداران واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و معدنی که در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی و شهرکها و نواحی صنعتی فعالیت می کنند، مکلف به رعایت مفاد این قانون می باشند.

تبصره ۱- مدیران سازمان های مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی موظفند در مواردی که آلودگی یا تخریب خاک از سوی سازمان یا وزارت به آنها اعلام می شود، آلودگی و تخریب را در چهارچوب مفاد این قانون برطرف نموده و گزارش اقدامات را حسب مورد به سازمان یا وزارت ارسال کنند.

تبصره ۲- شرکتهای خدمات شهرکها و نواحی صنعتی موضوع ماده (5) قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرکهای صنعتی مصوب 31/02/1387 همکاری لازم را حسب مورد با سازمان یا وزارت در اجرای مفاد این قانون به عمل می آورند.

سوال از وزیر کشاورزی در دستور

 نشست علنی امروز (یکشنبه 10 تیرماه) مجلس شورای اسلامی راس ساعت 8 و 26 دقیقه به ریاست دکتر علی لاریجانی و با حضور بیش از دو سوم نمایندگان آغاز به کار کرد.

گفتنی است احمد امیرآبادی فراهانی دستور کار امروز مجلس را به شرح زیر قرائت کرد:

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مورد بررسی لایحه حفاظت از خاک.

- گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل (44) قانون اساسی در مورد بررسی طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن ها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیات های مستقیم مصوب و طرح حمایت از فرهنگ مصرف محصولات ایرانی در اجرای تبصره (1) ماده (49) آیین نامه داخلی مجلس در دستور قرار گرفت) ( تقاضای تغییر در دستور جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ 1397/4/6 به تصویب رسیده است).

- ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم که از صحن علنی ارجاع شده بود.

- بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد تشکیل کمیسیون ویژه فضای مجازی.

- بررسی طرح جامع توسعه و عمران روستایی کشور (در اجرای تبصره (2) ماده (104) آیین نامه داخلی مجلس در دستور قرار گرفت).

- گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در همکاری های تأیید صلاحیت آزمایشگاهی آسیا- اقیانوسیه.

- گزارش کمیسیون عمران مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه ساخت و ساز و هزینه ها و مدیریت نمایشگاه شهر آفتاب، نحوه تغییر کاربری و واگذاری املاک شهرداری تهران به ویژه بوستان مادر.

سوالات آقایان قرجه طیار دهم نماینده مردم گلستان (گنبد کاووس) و جواد کریمی قدوسی نماینده مردم خراسان رضوی (مشهد) از وزیر جهاد کشاورزی.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار