کد خبر: ۳۷۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
نمایندگان مجلس با تصویب بندی در طرح اصلاح موادی از آیین نامه داخلی مجلس مقرر کردند که رییس‌جمهور و وزرا به صورت دوره‌ای برای ارائه گزارش عملکرد خود در مجلس حاضر شوند.
به گزارش آرانیوز، این بند با ۱۳۷ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و چهار رای ممتنع از مجموع ۲۱۶ نماینده حاضر به تصویب رسید.

بر اساس این بند از ماده آیین نامه، حضور رییس‌جمهور و وزرا در مجلس به صورت دوره‌ای برای اجرای گزارش عملکرد پیش‌بینی شده، در اولویت کار مجلس قرار می‌گیرد.

اعلام وصول سوال نماینده زابل از وزیر نیرو

سوال نماینده زابل از وزیر نیرو درباره علت عدم اقدام جدی این وزارتخانه در خصوص انرژی‌های پاک و نو اعلام وصول شد.

 علیرضا رحیمی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.

بر این اساس،‌ انصراف سیدناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان از طرح سوالش از وزیر کشور در خصوص عدم استقلال مدیریتی و عدم اجرای قانون تقسیمات کشوری اعلام وصول شد.

طرح سازمان نظام مددکاری اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و سوال ملی حبیب‌الله دهمرده نماینده زابل از وزیر نیرو درباره عدم اقدام جدی وزارت نیرو در رابطه با انرژی‌های پاک و نو از دیگر موارد اعلام وصولی است.


متخلفان از قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم «معاون» مجرمان هستند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده پنج لایحه اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، متخلفان از قانون را به «معاونت» در جرم محکوم کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) با تصویب این ماده مصوب کردند: چنانچه هر یک از اشخاص مذکور، وظایف مندرج در این قانون را انجام ندهد، به مجازات معاون جرم محکوم می شود و در صورتی که در انجام وظایف مرتکب تقصیر از جمله اهمال و سهل انگاری شود به یکی از مجازات‌های درجه ۷ محکوم می شود چنانچه مرتکب از اشخاص حقوقی باشد مطابق ماده ۲۰ قانون مجازات اسلامی عمل خواهد شد. همچنین عدم رعایت فهرست اعلامی شورای عالی امنیت ملی مشمول مجازات این تبصره می باشد.

شرایط فعلی، تعطیلی هفته آینده مجلس را لغو کرد

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از لغو تعطیلی هفته آینده مجلس خبر داد.

علی اصغر یوسف‌نژاد اظهار کرد: با توجه به انباشتگی دستور کار مجلس و همچنین اولویت‌های مجلس در شرایط فعلی هیات رئیسه تصمیم به لغو تعطیلی هفته آینده مجلس گرفت.

پیش از این اعلام شده بود که نمایندگان مجلس دو هفته آینده به تعطیلات تابستانی می‌روند.

توضیحات یک عضو کمیسیون انرژی درباره قیمت بنزین

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت می تواند بر اساس قانون هدفمند سازی یارانه‌ها نرخ سوخت را ۵ تا ۱۰ درصد افزایش دهد اما اگر بیش از ۱۰ درصد باشد مجلس به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

هدایت‌الله خادمی با اشاره به شایعه افزایش قیمت بنزین اظهار داشت: بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه‌ ها دولت از سال ۹۲ این اختیار را داشت تا قیمت حامل‌های انرژی را افزایش دهد. اما در طول چند سال این کار را انجام نداد.

وی در ادامه بیان کرد: در لایحه بودجه ۹۷ دولت خواهان افزایش قیمت حامل‌های انرژی شده بود که مجلس با رقمی که از سوی دولت پیشنهاد شده بود موافقت نکرد و آن رد شد. اما پیش بینی می‌شد که در شش ماه اول سال ۹۷ یا شش ماه دوم آن قیمت‌ حامل‌های انرژی افزایش یابد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: مجلس نهم و حتی مجلس دهم دست دولت را هم در زمینه کارت سوخت و هم در زمینه دو نرخی کردن نرخ سوخت باز گذاشته است. دولت نیز می تواند نرخ سوخت را دو نرخی کند و تا حدود ۵ تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشد. اما اگر پیش از ۱۰ درصد افزایش یابد مجلس به این موضوع ورود پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار