کد خبر: ۳۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
استاندار خراسان جنوبی:
بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: نقش سمن‌ها برای دستگاه‌های حکومتی و اجرایی شناخته‌شده نیست که این مهم یک نقص محسوب می‌شود.

به گزارش آرانیوز، محمدمهدی مروج الشریعه چهارشنبه شب در مراسم افتتاح خانه جوان خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت توانمندسازی سمن‌ها اظهار کرد: سمن‌ها به صورت تدریجی باید از اتکا مالی به دولت خارج شوند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: یک گام مهم در راستای توانمندسازی سمن‌های جوانان ایجاد صندوق اعتباری جوانان است  که با کمک مجلس شورای اسلامی می‌توان آن را در بودجه سال آینده پیش‌بینی کرد.

مروج الشریعه با اشاره به برخی از پدیده‌های اجتماعی چون مهاجرت در خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر هر چند چهره شهرستان نهبندان نسبت به سال‌های قبل بسیار تفاوت  کرده است ولی همه این اقدامات نتوانسته مانع مهاجرت هفت هزار نهبندانی شود.

وی با اشاره به اینکه علت مهاجرت را باید در عدم زیرساخت‌های مناسب اقتصادی جست و جو کرد، افزود: سال گذشته سرمایه‌گذاران داخل خراسان جنوبی ۲۵۴ میلیارد تومان تسهیلات حمایت ۱۸ درصدی دریافت کرده‌اند که این موارد نویدبخش آینده‌ای روشن است.

استاندار خراسان جنوبی  با اشاره به اینکه سمن‌ها حلقه اتصال مردم و حاکمیت هستند، گفت: با این وجود نقش سمن‌ها برای دستگاه‌های حکومتی و اجرایی شناخته‌شده نیست که این مهم یک نقص محسوب می‌شود.

مروج الشریعه اظهار کرد: وقتی بخشی از  نظم‌بخشی جامعه را به پلیس یاران واگذار می‌کنیم  نشان می‌دهد که سازمان‌های مردم نهاد در کشور ما در حال گسترش هستند که این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

مروج الشریعه اظهار کرد: امروزه عرصه‌های مختلفی برای فعالیت سمن‌ها تعریف شده ولی با این  وجود برون داد مناسبی که مورد انتظار جامعه است دیده نمی‌شود درحالی‌که در بسیاری از کشورها سمن‌ها به قدری مقتدرانه ورود پیدا می‌کنند که حتی مانع اجرای برخی از سیاست‌های دولت‌ها می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت تقویت نقش سمن‌ها بیان کرد: در پاره‌ای مواقع سمن‌ها باید برای دولت و نهادهای حاکمیتی راهبُرد تعیین کنند.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: سمن‌ها باید برای دستگاه‌های اجرایی برنامه داشته باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار