کد خبر: ۳۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی خبر داد:
مشهد-رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در دو ماه ابتدایی سال صدور پروانه های بهره برداری صنعتی در استان ۳۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش آرانیوز، راضیه علیرضایی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد:پروانه های بهره برداری صادر شده در خراسان رضوی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد، ۳۱ درصد، میزان سرمایه گذاری  ۳۷۹۶ درصد و از نظر میزان اشتغال ۵۰۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: طی دوماهه اول سال جاری  ۳۸ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۶۸۱۸ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰۳۰نفر در استان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در بین پروانه های صادره در دو ماهه ابتدایی سال جاری در خراسان رضوی، بخش ساخت فلزات اساسی با اختصاص ۵۸۳۳ میلیارد ریال بیشترین سهم را در بین صنایع داشته است.

علیرضایی تصریح کرد: در این مدت، استان در میزان سرمایه گذاری پروانه های بهره برداری، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است،

وی گفت: خراسان رضوی با ۵۶۰۷ واحد صنعتی فعال و سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۸۹۴۷میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۸۸ هزار نفر از نظر تعداد و اشتغال پس از استان های تهران و اصفهان رتبه سوم و از حیث سرمایه گذاری در جایگاه پنجم بعد از استان های اصفهان ، تهران، خوزستان ومرکزی قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت خراسان رضوی بیان: در حال حاضر ۷ درصد تعداد واحدها، ۶ درصد سرمایه گذاری کل کشور و ۸ درصد اشتغال صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی می باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار