کد خبر: ۳۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:
نماینده مردم زنجان و طارم گفت: بسیاری از ظرفیت‌های استان زنجان مطلع نیستند و به همین جهت برخی از ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری در استان زنجان مغفول مانده است.
به گزارش آرانیوز، علی وقف‌چی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان زنجان با بیان اینکه تمام موانع پیش روی تولید داخلی فقط تحریم نیست، افزود: باید از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد تغییر در تولید، ایجاد مشوق برای تجار و سرمایه گذاران و ایجاد نگاه علمی بهره گرفت.

وی ادامه داد: نگاه استان باید نگاه توسعه تجارت باشد؛ چرا که امروز یکی از چالش‌های اساسی ما در کشور همین مسئله است.

وقفچی افزود: متاسفانه نگاه به مسائل، علمی نیست و باید نوع نگرش به این موضوع را تغییر بدهیم و باید حتماً با نگاه علمی به مسائل بنگریم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بحث فعالیت‌ها و کارهای انجام شده در استان نیز باید توجه داشته باشیم که تصمیمات باید بر اساس مزایای نسبی استان باشد، گفت:  باید از ظرفیت‌های موجود برای ایجاد تغییر در تولید، ایجاد مشوق برای تجار و سرمایه گذاران و ایجاد نگاه علمی بهره گرفت.

وقف چی افزود: باید در زمینه اشتغالزایی و ورود سرمایه‌گذاران در زمینه ایجاد اشتغال فرهنگ‌سازی کنیم؛ چرا که بر اساس آمار اگر به طور متوسط ۱۵۰ میلیون تومان برای ایجاد اشتغال هزینه شود، در حدود ۱۰ میلیون شغل ایجاد خواهد شد که در این زمینه باید با فرهنگ‌سازی، سرمایه‌گذاران را وارد این حوزه کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ی با اشاره به اینکه ما هنوز آن‌طور که باید و شاید ظرفیت‌های خود را نشناخته‌ایم، گفت: اگر بتوانیم ظرفیت‌های خود را به خوبی بشناسیم می‌توانیم شاخصه‌های توسعه را بهبود دهیم و در زمینه صادرات‌محور کردن محصولات باید قدم برداریم.

وقف چی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در صنعت توریسم، افزود: در سال‌های آینده ایجاد و توسعه واحدهای تولیدی بزرگ نظیر خودروسازی و پتروشیمی جواب‌گوی اشتغال جوانان نخواهد بود و ایجاد اشتغالزایی در حوزه صنعت توریسم ظرفیت بالایی دارد.

وی گفت:  بسیاری از ظرفیت‌های گردشگری کشور و به خصوص استان زنجان مطلع نیستند و به همین جهت برخی از ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری در استان زنجان مغفول مانده است.

وقف چی با اشاره به اینکه تشکیل وزارت گردشگری، جذب توریست را افزایش می‌دهد، گفت: خوشبختانه تشکیل وزارت گردشگری به تصویب مجلس رسید و در این زمینه باید از ظرفیت‌های استان به خوبی بهره برد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار