کد خبر: ۳۶۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
وزیر ارشاد:
نیشابور- وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نیشابور شهر مقاومت و پایداری و گنجینه تاریخ ایران است، گفت:این شهر محل عبور اهل بیت(ع) و امام مهربانی ها و همچنین شهر ادب و هنر است.
به گزارش آرانیوز، سیدعباس صالحی جمعه شب در همایش خیام نیشابوری که در فرهنگسرای سیمرغ نیشابور برگزار شد اظهارکرد: نیشابور شهر مقاومت و پایداری است  که در مقابل هجوم تاتار ایستاد گر چه در ظاهر تخریب شد اما سر بلند کرد.

وی افزود: نیشابور با کتاب وکتابخوانی پیوند عمیقی دارد و فعالیت های حوزه کتاب و پایتخت کتاب ایران گواه این واقعیت است.

وی اظهار کرد: نیشابور گنجینه تاریخ ایران است و در میان این گنجینه خیام چون ستاره ای می درخشد. ما در تاریخ فیلسوفانی و شاعرانی داشته و داریم  که خیام یکی  از آنهاست.

صالحی ابراز کرد: خیام  نیشابوری در ابعاد فسلفه ، نجوم ، ریاضیات و شعر نه تنها در زمان خودش بلکه اکنون نیز مطرح است.

وزیرفرهنگ وارشاد اسلامی تاکید کرد: نیشابور شهری است که از سویی محل عبور  اهل بیت(ع) و امام مهربانی ها است و از سوی دیگر شهر ادب و هنر است. 

وی بیان کرد: دانشمندانی در تاریخ اسلام و ایران ستاره شناس خوبی بوده اند ولی شاعران خوبی نبوده اند اما خیام در تمام این زمینه ها نمونه است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: خیام در همه حوزه های نجوم ، شعر ، ریاضیات به نام بود که باید او را بیش از گذشته قدر دانست و نیشابور شهر ستارگان است و ایران را در همه حوزه ها به نام خیام می شناسند.

صالحی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد تلاش می کند تا بنیاد خیام به صورت جدی تر پیگیری شود تا بیشتر از گذشته بتوانیم آموزه های خیام بهره مند شویم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار