کد خبر: ۳۶۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران بیان کرد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درزمینه کسب‌وکارهای نوپا شش عضو هیئت دولت لایحه‌ای را با قید فوریت آماده و هفته آینده به مجلس تقدیم می‌کند.
به گزارش آرانیوز، محمدجواد آذری جهرمی عصر امروز در حاشیه بازید از زیرساخت‌های گردشگری منطقه آزاد انزلی در جمع خبرنگاران با اشاره به رویکرد وزارت ارتباطات در توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به وزارتخانه تکلیف شده که در مدت 4 سال متوسط سرعت دسترسی به شبکه ملی را به 20 مگابیت در ثانیه ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه تکنولوژی‌های سابق این ظرفیت را ندارد افزود: باید تکنولوژی فعلی پوست‌اندازی کند و لازمه آن توسعه شبکه فیبر نوری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ساده بودن توسعه تکنولوژی‌های جدید در بستر مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد به دلیل ساختار ویژه، چابکی و پیش‌بینی‌هایی که در ساختار شهری آن‌ها بوده توسعه تکنولوژی ساده‌ای دارند.

جهرمی با بیان اینکه‌ منطقه آزاد انزلی در توسعه شبکه فیبر نوری پیشرو بوده و همواره روبه‌جلو حرکت کرده خاطرنشان کرد: بخش خصوصی امروزه توسعه شبکه فیبر نوری را در منطقه آزاد انزلی انجام در پی آن بیش از یک‌میلیون پورت ایجاد کرده است.

وی با اشاره به فناوری‌های بومی به کار گرفته‌شده در توسعه زیرساخت‌های ارتباطاتی نوری در منطقه آزاد بیان کرد: 80 درصد از فناوری نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به کار گرفته‌شده در منطقه آزاد داخلی بوده که از این منظر بسیار امیدبخش است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه درزمینه کسب‌وکارهای نوپا شش عضو هیئت دولت لایحه‌ای را با قید فوریت آماده کردند گفت: مطالعات و کارهای این طرح به اتمام رسیده و در لایحه کارشناسی امضاشده و روز یکشنبه با امضای وزرا و با قید فوریت به مجلس تقدیم می‌شود.

آذری جهرمی اظهار کرد: بر این اساس بخش مهمی از کسب‌وکارهای نوپا ساده‌سازی می‌شود و سرعت عمل کسب‌وکارهای نوپا در انجام خدمات اداری، کسب مجوزها، بیمه و مالیات به حداقل زمان ممکن می‌رسد.

وی با اشاره به تعدد پیام‌رسان‌های داخلی در کشور با کنار گذاشتن تلگرام بیان کرد: در حوزه پیام‌رسان‌ها وزارت ارتباطات مجری بخشی از موضوعات است و تصمیم‌گیری بر عهده این وزارت نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه بر اساس مصوب شورای عالی فضای مجازی، موضوعات مربوط به پیام‌رسان‌ها بر عهده چند مرکز ازجمله وزارت ارتباطات است تصریح کرد: وزارت اطلاعات بخش‌هایی را به‌عنوان اجرایی پیش برده اما به لحاظ مفهومی و اینکه مردم از یک پیام‌رسان مشترک استفاده کنند یا خیر از حیطه وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست.

آذری جهرمی با تأکید بر اینکه انتخاب یک نرم‌افزار از بین سایر نرم‌افزارهای ایرانی فرمایشی نیست افزود: ما به مردم تکلیف نمی‌کنیم از کدام نرم‌افزار خاص استفاده کنند بلکه همه نرم‌افزارها باید در فضای رقابتی فعالیت و اعتماد مردم را برای ادامه فعالیتشان جلب کنند.

انتهای پیام

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار