کد خبر: ۳۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
استاندار گلستان:
استاندار گلستان با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت دیوار دفاعی گرگان پیش از این پیگیری می‌شد، گفت: دیوار دفاعی گرگان می‌تواند به قطب اقتصاد گردشگری کشور تبدیل شود.

به گزارش آرانیوز، سیدمناف هاشمی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با جوانان، سازمان‌های مردم‌نهاد و سمن‌های فعال در حوزه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: ما نمی‌توانیم تنها با یک نگاه مسیر توسعه استان گلستان را دنبال کنیم.
وی ادامه داد: بسیاری از کشورهای دنیا در شهرهای خود بحث‌های زیست محیطی دارند اما کارخانه‌های فراوانی هم در کنار مکان‌های تفریحی دارند.
استاندار گلستان با بیان اینکه متأُسفانه در سال‌های گذشته با یک نگاه به ظرفیت‌های بزرگ استان تکیه شده است و سایر حوزه‌ها کنار گذاشته شد، افزود: گرچه در سال‌های گذشته کشاورزی به‌عنوان محور توسعه استان دنبال شد اما در حوزه کشاورزی هم حق استان نبود که تنها 30 هزار زمین استان زهکشی شود.
هاشمی گفت: دولت تدبیر و امید دستور زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی استان گلستان را صادر کردند که تاکنون زهکشی 30 هزار هکتار از اراضی انجام شده است.
وی با بیان اینکه حوزه صنعت و معدن یکی از اولویت‌های استان است اما در این حوزه باید طوری عمل کنیم که به محیط زیست و طبیعت آسیب وارد نشود، یادآور شد: با توجه به قدمت 7 هزار ساله استان مکان‌های تاریخی و تفریحی بسیاری در استان وجود دارد که با توجه به این ظرفیت ویژه اقداماتی صورت گرفته که می‌توان گفت کافی نیست و ما باید در حوزه میراث فرهنگی، تاریخی و گردشگری گام‌های طولانی برداریم تا عقب ماندگی‌های طولانی را جبران کنیم.
استاندار گلستان با بیان اینکه همه ابعاد توسعه استان را با هم دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های فراوان استان توجه در حوزه گردشگری توجه ویژه‌تر خواهیم داشت.
هاشمی بیان کرد: راه‌اندازی 100 اقامتگاه بوم‌گردی تا پایان سال در استان گلستان نسبت به استان‌های دیگر نتیجه مطلوبی است اما واقعیت آن است اگر اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تلاش جدی تبلیغاتی داشته باشد و از طرفیت روستاهای مختلف استفاده کند اقامتگاه‌های بیشتری می‌تواند در استان ایجاد شود.
وی ابراز کرد: مشکلاتی که فعالان حوزه میراث فرهنگی و محیط زیست در این جلسه اشاره کردند غیرقابل حل نیست در عین حال باید در همه زمینه‌ها فضای رقابتی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی ایجاد شود.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه انتظار می‌رفت دیوار دفاعی گرگان پیش از این پیگیری می‌شد، اضافه کرد: دیوار دفاعی گرگان می‌تواند به قطب اقتصاد گردشگری کشور تبدیل شود.
هاشمی در پایان ابراز امیدواری کرد امید با حمایت و همراهی مردم و در کنار دولت اقدامات خوبی در استان رقم بخورد و برنامه‌های بزرگی در استان اجرایی شود.
انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار