کد خبر: ۳۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
صبح امروز
پیکر مطهر شهید مدافع حرم حسین محمدی صبح امروز با حضور باشکوه مردم و مسؤولان قزوین تشییع شد.
به گزارش آرانیوز، رهبر معظم انقلاب در یکم آذر ماه سال 95 در دیدار با جمعی از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم فرمودند: «بچه‌هایی که شماها دادید، چه همسران، چه فرزندان، چه پدران و مادرانشان، بدانند که واقعاً مایه‌ی افتخارند. این فقط شعار نیست؛ واقعیّت قضیّه این است.

[اینها] در هر ملتی که باشند - حالا ممکن است شناخته شده نباشند برای فلان شهر، برای فلان روستا. [ممکن است کسی] مشغول یک شغل معمولی است؛ ستاره نیست، مثل بعضی‌ها که در جوامع به‌خاطر هیاهو به توهّم ستاره شدن هی دارند کار می‌کنند؛ اما اینها - ستاره‌ی واقعی‌اند؛ ستاره در چشم ما نیستند؛ ما که چشممان نزدیک‌بین و کوته‌بین است؛ در ملأ اعلی اینها، ستاره‌اند.

 البته مقام معظم رهبری در شأن و عظمت مدافعان حرم اظهار کرده‌اند که شهدای مدافع حرم در زمان حیات خود اولیای الهی به شمار می‌روند و اگر شهدای مدافع حرم نبودند، اثری از حرم اهل بیت (ع) نبود.

البته شاعر هم چه زیبا در مدح شهدای مدافعان حرم سروده است: « بر اهل حرم اگر جسارت بشود، این قافله گر دوباره غارت بشود» «یک تن ز یزیدیان نماند در شام، بر لشگر حق اگر اشارت بشود» که بیانگر شجاعت، جوانمردی، دلاورمردی و ایمان پاک و و اقعی مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم اهل بیت (ع) است.

به گزارش فارس، صبح امروز با حضور قشرهای مختلف مردم و مسؤولان استان قزوین، پیکر مطهر شهید مدافع حرم حسین محمدی از امامزاده اسماعیل(ع) تا گلزار شهدای قزوین در قزوین تشییع شد و در جوار یاران شهیدش آرام گرفت.

شهید حسین محمدی تبعه افغانی 18 ساله و ساکن قزوین بوده است . وی از تیپ فاطمیون بوده و  به سوریه اعزام می‌شود که مدتی از پیکر مطهرش خبری نبود و به تازگی شناسایی و به استان قزوین منتقل شده است.

بنابراین گزارش، آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در پیامی شهادت شهید مدافع حرم «حسین محمدی» را تبریک و تسلیت گفت.

در بخشی از متن پیام  آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت و بازگشت پیکر یکی دیگر از مدافعان حریم اسلام و اهل‌بیت(ع)، شهید حسین محمدی از اتباع کشور اسلامی افغانستان و از ساکنان استان قزوین را به محضر بقیةالله‌الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب، خانواده معزز و مکرم آن شهید و عموم مردم شهیدپرور استان تبریک و تسلیت عرض کرده و از درگاه خداوند سبحان برای آن شهید گرانقدر هم‌نشینی با شهدای کربلا و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌‌نمایم.

گفتنی است، مراسم یادبود مدافع حرم شهید محمدی از ساعت 17 تا 18:30 عصر امروز در حسینیه امامزاده حسین(ع) شهر قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار