کد خبر: ۳۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳
دبیر کل کمیسیون فرهنگی یونسکو:
دبیر کل کمیسیون فرهنگی یونسکو گفت: گروه پژوهشی مجموعه تلویزیونی سعدی، حافظ، خواجو ازنظر علمی و تحقیقاتی در کشور بی‌نظیر است.
به گزارش آرانیوز، حجت‌الله ایوبی بعدازظهر امروز در نشست هم‌اندیشی گروه پژوهشی سریال تلویزیونی سعدی، حافظ، خواجو با بیان اینکه آفت بزرگ فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی عدم تحقیقات شایسته در مورد موضوع فیلم‌نامه است، اظهار داشت: در سریال سعدی، خواجو، حافظ، گروه پژوهشی بسیار خوبی تشکیل‌شده که ازنظر علمی و تحقیقاتی در کشور و در ساخت فیلم‌ها و سریال‌ها بی‌نظیر است.

وی افزود: اهمیت تشکیل این گروه پژوهشی و کاری که برای ساخت این سریال انجام می‌دهد به‌مراتب از ساخت سریال نیز مهم‌تر است چراکه بنایی را ایجاد خواهد کرد که آیندگان نیز از آن استفاده کرده و هر فردی که بخواهد کاری در این راستا انجام دهد، حتماً به این بنا سر خواهد زد.

مدیر پروژه سریال تلویزیونی سعدی، خواجو، حافظ خاطرنشان کرد: در ابتدای انتخاب گروه پژوهشی دکتر حسن لی به سبب شخصیت دانشگاهی مدیر این گروه نگران بود که نکند این پروژه نیز مانند پروژه‌های مشابه درگیر کوچه‌پس‌کوچه‌های مدیریتی و پشت پرده‌ها شده و از شکل و قالب علمی خارج شود که خوشبختانه وی نیز فهمید که این‌گونه نیست و نگاه‌ها در این سریال متفاوت است و بیشتر صبغه علمی دارد.

ایوبی با بیان اینکه پس از جنگ جهانی دوم ایده‌ای در یونسکو ایده شکل گرفت که فرهنگ‌ها و تمدن‌ها شناخته شوند، چراکه این شناخت از جنگ جلوگیری خواهد کرد، اظهار داشت: ساخت این سریال نیز به‌نوعی در راستای شناساندن فرهنگ ایران‌زمین به دنیا است.

وی با نقل خاطره‌ای از ژان شیراک رئیس‌جمهور اسبق فرانسه در مورد ایران، افزود: چندین سال پیش زمانی که بحث ایران در کابینه شیراک مطرح شد، در جلسه‌ای که بنده نیز در آن حضور داشتم، با گوش خود شنیدم که وی گفت سخن گفتن از ایران مانند راه رفتن بر روی تخم‌مرغ است و باید خیلی دقت کنیم چراکه ایران کشور بزرگ و مهمی در دنیا است.

این مقام مسؤول ادامه داد: هر کس که مانند شیراک به غنای فرهنگی ایران آشنا است، می‌داند که کشور ما حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و با احترام با ایران برخورد می‌کند.

ایوبی همچنین گفت: در سریال سعدی، خواجو، حافظ اصل بر کار پژوهشی خواهد بود و در انتخاب کارگردان عجله نخواهیم کرد تا کار عالمانه و محققانه پیش رود که حضور شخصیتی مانند دکتر حسن لی که معمولاً اهل کارهای جدی و علمی هستند، خود گواه بر سخن ما خواهد بود.

یادآور می شود که مجموعه تلویزیونی سعدی، خواجو، حافظ قرار است در 90 قسمت تهیه شده و قسمتی از زندگی بزرگان یادشده را در قالب سریال جلوی دوربین ببرد.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار