کد خبر: ۳۶۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
به گزارش آرانیوز، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جمع خبرنگاران ایسنا و ایکنا اظهار کرد: همکاری میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه در سال ٩٦ وضعیت بسیار مطلوبی داشته است.

 این نشست با حضور محمد جوروند، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، سید علیرضا علوی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خوزستان، مرتضی جمشیدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و جمعی از خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، ظهر روز یک‌شنبه ٩ اردیبهشت ماهبرگزار شد.

محمد جوروند ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری این اداره کل در سال ٩٦ اظهار کرد: جشنواره شعر خوزستان پس از چند سال وقفه سال ٩٦ در حاشیه نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد. جشنواره فیلم کوتاه استانی، جشنواره تئاتر کودک دزفول، جشنواره همدرنگ باغملک، جشنواره ملی شعر خلیج فارس، جشنواره فیلم فجر نیز از جمله برنامه‌هایی بودند که در سال ٩٦ پس از وقفه چند ساله به اجرا درآمدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: همکاری نزدیک میان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه در سال ٩٦ وضعیت بسیار مطلوبی داشته است و مطمئنم ثمرات این همکاری و همفکری میان این دو قطب مهم فرهنگی را به زودی خواهیم دید.

وی در رابطه با شرایط فضاهای فرهنگی در استان اظهار کرد: وضعیت فضای فرهنگی در اهواز رو به بهبود است و با به اتمام رسیدن پروژه‌های خانه هنرمندان در ٤ طبقه با ٥ سالن برای برگزاری کنسرت‌ها، همایش‌ها و پلاتوهای اجرای تئاتر، تالار همایش و نمایش با گنجایش ١١٠٠ نفر و پروژه‌های زویه و الهایی دیگر با کمبود فضا برای برگزاری کنسرت‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری مواجه نخواهیم بود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: علاوه بر وجود شخصیت‌های مهم ادبی در استان ١٧٠ شهید هنرمند خوزستانی داریم که باید تلاش شود این شهدای هنرمند شناسایی و به مردم معرفی شوند. لذا کنگره شهید جمالپور آغاز یک برنامه بلند مدت در معرفی شهدای گرانقدر استان است.

در پایان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و هیأت همراه، از همکاری خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا در پوشش برنامه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی این اداره کل تقدیر کرد.

برگزاری جشن روز جوان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان
    
      
کارکنان جوان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در جشن میلاد حضرت علی اکبر(ع) تقدیر شدند.

جشن میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) با حضور محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان معاونان و کارکنان این اداره کل، شنبه هشتم اردیبهشت در تالار اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم ضمن تقدیر از کارکنان جوان این اداره کل حضور جوانان در عرصه های فرهنگی و هنری را ضرورتی لازم برای پیشبرد اهداف فرهنگی و تحقق رشد فکری در جامعه خواند و گفت: یکی از نعمت‌های ارزشمند جامعه اسلامی ما آمار بالای جوانان است که از مهمترین عوامل نشاط و سرزندگی این مرز و بوم شده‌ است.

جوروند افزود: جوان ایرانی ایمان، هوش، اصالت و توانمندی را در خود دارد و این مساله بسیار مهمی است، باید مورد توجه قرار گیرد و امیدوارم جوان‌های ما بیش از این در نقش‌های مدیریتی مشارکت داشته باشند تا این نشاط و توان جوانی تا حد امکان در شکوفایی و پیشرفت جامعه به کار گرفته شود.

در این مراسم نیز از سید کریم موسوی مدیر دفتر قرآن و عترت این اداره کل و همکارانش، به پاس زحمات بی‌دریغشان در برگزاری « آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم» از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لوح سپاس اهدا شد.

این جشن که به همت اداره ورزش و جوانان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد، با مدیحه سرایی و شعر خوانی در شأن و منقبت حضرت علی اکبر(ع) همراه بود.

انتهای پیام/




نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار