کد خبر: ۳۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان از پر شدن ۴۱ درصدی حجم ذخیره سد اکباتان خبر داد و گفت: بارندگی‌های اخیر در بهبود وضعیت منابع آبی تأثیر داشته که بیشترین مقدار بارندگی مربوط به نهاوند و کمترین آن در قهاوند بوده است.
به گزارش آرانیوز، منصور ستوده اظهار داشت: بر اساس آمار رسیده تا صبح امروز 237 میلی‌متر بارندگی ثبت شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 364 و در بلندمدت 304 میلی‌متربوده است.

وی گفت: مقدار بارندگی از ابتدای سال آبی یعنی مهر 96 تاکنون نسبت به سال گذشته 35 و نسبت به میانگین بلندمدت 22 درصد کاهش داشته است.

ستوده بیان کرد: بیشترین مقدار بارندگی ثبت شده در صبح امروز مربوط به ایستگاه "ورآینه" منطقه مطالعاتی نهاوند با 341 میلی‌متربوده که مقدار بارش انجام شده در این ایستگاه، سال گذشته 359 و در میانگین بلندمدت 484 میلی‌متربوده است.

وی افزود: کمترین مقدار نیز مربوط به ایستگاه قهاوند منطقه مطالعاتی رزن-قهاوند با 160 میلی‌متربوده که سال گذشته 264 و در میانگین بلندمدت 208 میلی‌متر بوده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اعلام کرد: مقدار بارندگی در این ایستگاه نسبت به سال گذشته 39 و نسبت به میانگین بلندمدت 23 درصد کاهش داشته است.

ستوده با اشاره به مقدار بارندگی انجام شده در ایستگاه سد اکباتان محدوده مطالعاتی همدان-بهار نیز گفت: تا صبح امروز 246 میلی‌متربارندگی ثبت شده که در مدت مشابه سال گذشته 361 و در میانگین بلندمدت 298 میلی‌متربوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32 و نسبت به میانگین بلندمدت 17 درصد کاهش داشته است.

وی از بهبود وضعیت ذخیره سد اکباتان با بارش‌های اخیر خبر داد و افزود: 14 میلیون و 200 هزار متر مکعب از حجم ذخیره این سد معادل 41 درصد پر شده، اما همچنان ضرورت دارد که مردم در مصرف منابع آبی صرفه‌جویی کنند.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار