کد خبر: ۳۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۸
مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: در ساوه تاکنون ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی پرداخت شده و به طور جدی تلاش می‌شود تا موانع سر راه پرونده‌های این شهرستان برطرف شود.
به گزارش آرانیوز، سعید فائض پور ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه بررسی طرح‌های اشتغال روستایی امسال، در ساوه اظهار داشت: با توجه به کند بودن روند اعطای تسهیلات که به سبب مشکلات متقاضیان با بانک‌ها یا عدم مراجعه از سوی متقاضیان بوده تمهیدات لازم اندیشیده شده و به دنبال هدف‌گذاری‌های انجام شده تسهیلاتی پرداخت شد.

وی افزود: بنای ما امسال این است که علاوه‌ بر این که پرونده‌های سال گذشته را تعیین تکلیف می‌کنیم تا پایان خردادماه هم تمامی پرونده‌های متقضیان اشتغال روستایی را در استان تعیین تکلیف کنیم.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری مرکزی تصریح کرد: شهرستان ساوه به‌عنوان یکی از شهرستان‌های پیشتاز در پرداخت تسهیلات روستایی است و تداوم سیاست‌های دولت در سال گذشته به منظور اختصاص تسهیلات روستایی، برنامه اجرایی این کارگروه است و بانک‌های سینا و پارسیان همچنان بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات هستند.

فائض‌پور بیان کرد: در جلسه امروز، 26 پرونده اشتغال روستایی که در بخش اداری و بانکی با مشکلاتی مواجه بودند، تعیین تکلیف و با برطرف کردن برخی مشکلات در پرونده‌ها فرصت دیگری برای برخورداری از تسهیلات درنظر گرفته شد.

وی ادامه داد: در شهرستان ساوه تاکنون 35 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی روستایی پرداخت شده و به طور جدی تلاش می‌شود تا 10 روز آینده موانع موجود بر سر راه پرونده‌های تشکیل شده این شهرستان برطرف شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی عنوان کرد: محدودیتی برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به روستائیان وجود ندارد اما طرح‌های ارائه شده باید توجیه اقتصادی لازم را دارا باشند که در این صورت تا سقف دو میلیارد ریال تسهیلات تخصیص پیدا می‌کند و ممنوعیت و محدودیتی در پرداخت‌ها وجود ندارد.

اشتغالزایی برای 102 نفر در ساوه

فرماندار ساوه هم در این نشست گفت: در جلسه امروز مشکلات موجود بر سر راه پرداخت تسهیلات مطرح شده و قرار بر این شد که با همکاری بانک‌ها موانع موجود برطرف و روند پرداخت‌ها ادامه پیدا کند.

محمد بهاروند خاطرنشان کرد: امسال پرداخت تسهیلات آغاز می‌شود، حدود 102 نفر از روستائیان این شهرستان با آغاز فعالیت طرح‌های اشتغالزایی، در بهار امسال مشغول به کار می‌شوند.

وی اضافه کرد: از ابتدای اجرای طرح اشتغال روستایی تاکنون بالغ بر سه میلیارد و 480 میلیون تومان توسط بانک سینا پرداخت شده که به دنبال آن برای 80 نفر هم اشتغال ایجاد شده است.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار