کد خبر: ۳۵۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
نواحی منفصل شهری سنندج غرق در مشکلات و گرفتاری هستند اما سئوال اینجاست چه کسی پاسخگوی گلایه‌های مردم است.
به گزارش آرانیوز، جلسه رسمی شورای اسلامی شهر سنندج با حضور اعضای شورا و مدیران شهرداری در حالی عصر امروز با هدف بررسی مشکلات نواحی منفصل شهری در این شهر برگزار شد، که برخی از اعضای شورای شهر از اینکه کار اساسی در این مناطق صورت نگرفته گله‌مند و خواستار برطرف کردن مشکلات و گرفتاری‌های مردم این نواحی بودند.

آنچه که در ادامه می‌خوانید حاصل گزارش خبرنگار تسنیم در سنندج از این جلسه است.

آمار دقیق جمعیت "نایسر" سنندج مشخص نیست

مجید شاه‌اویسی عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج در این جلسه با تاکید بر اینکه باید برای پیشبرد اهداف و توسعه شهر برنامه داشته باشیم، اظهار داشت: امیدواریم مدیران مناطق شهرداری مکاتبات را به موقع پاسخ و برنامه کاری خود را تا سال 1400 ارائه دهند.

وی با بیان اینکه ما نمی‌دانیم نایسر سنندج چند هزار نفر جمعیت دارد، گفت: وجود آمار در این مناطق ضروری بوده چراکه باید بدانیم برای چه جمعیتی داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم.

عضو و نائب رئیس شورای شهر سنندج تصریح کرد: متأسفانه ما بسیاری از کارهای خود را سنتی اجرا می‌کنیم و هر مجموعه‌ای نتواند شاخص ارزیابی را برای خود آماده کند هیچ کاری انجام نمی‌شود، بنابراین مدیران مناطق در 10 روز آینده شاخص‌های ارزیابی عملکرد عمومی و اختصاصی خود را ارائه دهند.

شاه‌ا‌ویسی افزود: در منطقه حسن‌آباد لکه بسیار مناسبی در کنار سیلو قرار دارد و بهترین محل برای ایجاد فضای سبز است.

شهرداران مناطق سنندج وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند

سید انور رشیدی عضو شورای شهر سنندج در این جلسه اظهار داشت: شهرداران مناطق سنندج شهرداری نمی‌کنند، یعنی مدیریت شهرداری منطقه خود را انجام نمی‌دهند، دلیل آن نیز این است که به این جایگاه نرسیده‌اند تا مدیریتشان نمود پیدا کند.

وی گفت: به عقیده بنده تا غده‌های سرطانی اجراییات همچون سد معبر و یا دغدغه شهردار پرداخت حقوق جاری پرسنل باشد، نمی‌توانیم در این مناطق کاری انجام دهیم.

عضو شورای شهر سنندج تصریح کرد: شورای شهر با همفکری اعضاء و با کلان فکر کردن، باید در گام نخست مشکلاتی که در داخل مجموعه است را حل کنیم، سپس می‌توانیم تمرکززدایی کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته وضعیت کوچه و معابر آسفالت داخل معابر بسیار بد بود، گفت: در بودجه‌های 94، 95 و 96 به مردم قول داده می‌شد که خیابان‌ها آسفالت شود اما متأسفانه این آسفالت‌ها انجام نمی‌شد، اما انتظار داریم در بودجه‌های عمرانی 97 این مسائل ذکر شود تا شورا و شهرداری نزد مردم دروغگو نباشند.

رشیدی افزود: در منطقه 2 ایستگاه عباس‌آباد، مغازه‌داران که در آنجا هستند نیازمند سرویس بهداشتی هستند و باید بهداشت این افراد به خطر نیفتد و فضای سبزی و فضای ورزشی هم در آنجا احداث شود.

وی اظهار کرد: منطقه 3 و بهاران سرانه‌های عمومی‌ آنها بسیار بهتر تعریف شده اما برای نواحی منفصل شهری همچون "نایسر" جای تأسف دارد و این ایراد است که برای فضای سبز بارها پیگیری شده و کاری صورت نگرفته است.

عضو شورای شهر سنندج گفت: متأسفانه از سه‌راه ادب تا سه‌راه شریف‌آباد سنندج مجتمع تجاری‌ها و برج‌های زیادی وجود دارد و برج‌های دیگر نیز در دست احداث بوده اما سئوال اینجاست چرا این دیدگاه وجود ندارد که این سیتی سنترها را در قالب مراکز خرید چند طبقه به نایسر یا نواحی منفصل شهری انتقال دهیم.

وی اذعان کرد: گریزه سنندج بسیار مغفول واقع شده و رها شده است و برنامه‌ای هم برای این ناحیه منفصل شهری نداریم.

عضو شورای شهر سنندج خاطر نشان کرد: باید مدیران مناطق شهرداری پتانسیلی را که در نواحی منفصل شهری وجود دارد، شناسایی و معرفی‌ کنند تا از ظرفیت آنان بهره‌گیری و مشکلات را اولیت‌بندی کنند.

سبزی‌کاری‌ با فاضلاب در حسن‌آباد سنندج

ارسطو گویلی یکی دیگر از اعضای شورای شهر سنندج نیز در این جلسه اظهار داشت: در مورد فاضلاب حسن‌آباد مشکلات اساسی وجود دارد و مردم از این وضعیت گله‌مند هستند.

وی گفت: مردم حسن‌آباد آماده هستند تا به شورایاری، کمک کنند تا بلکه بتوانیم مشکلات کنونی را حل کنیم.

عضو شورای شهر با اشاره به قلعه حسن‌آباد و داشتن ظرفیت به‌عنوان منطقه دیدنی و جذب گردشگر، تصریح کرد: اگر مقداری به این قلعه توجه شود، بهترین مکان برای جذب گردشگر است.

گویلی افزود: متأسفانه در سبزی‌کاری‌های این منطقه از فاضلاب استفاده می‌شود و نیاز است تا این مشکل حل شود.

کار خاصی در "نایسر، ننله و حسن‌آباد" سنندج انجام نشده است

فرزاد زارعی عضو دیگر شورای شهر سنندج با بیان اینکه باید گزارشات را مرتب اعلام کنیم، اظهار داشت: مدیران مناطق باید ماهانه کل آمار و اجراییات را به اعضای شورای شهر اعلام کنند تا ما به‌دنبال این گزارشات نباشیم.

وی با اشاره به اینکه مناطق منفصل به برادر ناتنی تبدیل شده است، گفت: باید بدانیم که چند نفر در نایسر، ننله و حسن‌آباد زندگی می‌کنند، باید بدانیم چه کارهایی در این مناطق صورت‌ گرفته اما متأسفانه کاری انجام نشده و ما خجالت می‌کشیم به این مناطق برویم.

عضو شورای شهر سنندج تصریح کرد: شهرداری مکلف است که برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در سطح شهر تصمیمات اساسی بگیرد.

وی همچنین به ضرورت احداث سرویس بهداشتی در سابت اداری سنندج اشاره کرد و گفت: باید در سایت اداری سرویس بهداشتی احداث شود چراکه ادارات نمی‌توانند سرویس بهداشتی خود را در اختیار مراجعه کنندگان بگذارند.

نواحی منفصل شهری سنندج گرفتاری و مشکلات زیادی دارند

غریب سجادی عضو دیگر شورای شهر سنندج اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که نواحی منفصل شهری گرفتاری و مشکلات زیادی دارند.

وی گفت: باید بدانیم چه دلیلی دارد که بعد از 10 تا 15 سال همه داریم از جاده‌ها و مسیرهای دسترسی به این نواحی منفصل صحبت می‌کنند.

انتهای پیام/*
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار