کد خبر: ۳۵۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس:
بیرجند- نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آبخیزداری در کشور یکی از نیازهای جدی است، گفت: با جذب روان آب ها بسیاری از نیازهای آبی کشور رفع می شود.

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی پیش از ظهر شنبه در شورای اداری شهرستان درمیان اظهار داشت: در سال گذشته با تلاش نمایندگان استان ۷۵ میلیارد تومان در مجلس به بودجه استان اضافه شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در بحث آب مشکلات زیادی در استان داریم و همه باید برای فرهنگ سازی مصرف آب تلاش کنند، بیان کرد: در سالیان گذشته مدیریت مصرف آب در کشور بسیار ضعیف بوده و برداشت بی رویه از منابع زیر زمینی و عدم فرهنگ سازی برای مدیریت مصرف مشکلات زیادی در این حوزه ایجاد کرده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به گفته کارشناسان روان آب های موجود در کشور پنج برابر کمبود منابع آب زیر زمینی است، عنوان داشت: اگر این منابع جذب شوند بسیاری از نیازهای آبی کشور تامین می شود.

انتقال آب به روستاها با جدیت بیشتری دنبال شود

عبادی با بیان اینکه دو درجه هوای استان به نسبت به ۵۰ سال گذشته گرم تر و در نتیجه تبخیر بیشتر شده است، بیان داشت: وضعیت آبی کشور روز به روز بدتر شده و پیش بینی ها نسبت به آینده وضعیت خوبی را نشان نمی دهد.

وی با تأکید بر اینکه آبخیزداری در کشور یکی از نیازهای جدی است، افزود: باید روان آب ها نگهداری شده تا جذب زمین شوند و باید با ایجاد بندها و سدها جلوی روان آب ها را گرفت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آبرسانی سیار به ۴۸۰ روستای استان، بیان کرد: مردم این استان تنها از مسئولان آب می خواهند و این باید با توجه بیشتری از سوی مسئولان عالی رتبه کشور دنبال شود.

عبادی با تأکید بر اینکه باید انتقال آب به روستاها با جدیت بیشتری دنبال شود، عنوان داشت: در همین راستا با تلاش نمایندگان ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای آبرسانی به روستاهای کشور اختصاص یافت که قدم بسیار مثبتی در این زمینه خواهد بود.

وی، روند گازکشی در شهرستان درمیان بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شاید در هیچ شهرستانی به اندازه درمیان روند گازکشی پیشرفت نداشته این در حالی است که برخی از مراکز شهرستان هنوز از نعمت گاز برخوردار نیستند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: علاوه بر این با تصویب مجلس دولت موظف شد سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان را در امر گازرسانی به صورت ویژه ببیند.

لزوم تسریع در اجرای پروژه راه آهن خراسان جنوبی

عبادی همچنین به قدم های مثبت مجلس در حوزه قانون گذاری اشاره کرد و گفت: در همین راستا طرح حمایت از صنایع دستی و فرش در مجلس به تصویب رسید که اگر به درستی اجرا شود بخشی از مشکلات این حوزه می تواند رفع شود.

وی، بیکاری را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: امسال در قانون بودجه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه برای اشتغال روستاییان و شهرهای کوچک اختصاص یافت.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کلنگ زنی پروژه راه آهن استان، گفت: از دولت انتظار داریم پروژه راه آهن که قلب استان است، هر چه زودتر به سرانجام برسد.

عبادی همچنین به نامگذاری امسال به نام «حمایت از کالای ایرانی» اشاره کرد و گفت: ادارات باید کالای ایرانی استفاده کنند و حدالمقدر از محصولات داخل استان نیازهای ادارات تامین شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار