کد خبر: ۳۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی:
مشهد-نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت:محکومیت عوامل حوادثی مانند برج سلمان موجب برقراری آرامش در مشهد می شود.

به گزارش آرانیوز، جواد کریمی قدوسی ظهر شنبه در جلسه شورای اداری مشهد که در فرمانداری این برگزار شد اظهار کرد: مشهد محل تردد میلیون ها عاشق اهل بیت(ع) و محل حضور طولانی مدت بسیاری از عالمان دینی بوده و از این رو باید هر روز مسیر رشد و تعالی فرهنگی خود را طی کند.

وی افزود: نباید اجازه دهیم مسائل کوچکی همچون برج سلمان در سیاه نمایی شهر اثر منفی بگذارد چراکه همواره  در این کشور مقاومت های توام با استقامت در برابر استهاله فرهنگی وجود دارد و همگام ایجاد شدن مسائل این چنینی فقط از طریق محکومیت عاملان است که می توان آرامش را در شهر برقرار کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشهد در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی شهر کارآمدی محسوب می شود و سبک نگاه مسئولان آن سبکی کاملا ملی است به خصوص که در این استان فرصت برای بروز  استعدادها در سطح ملی فراهم است. سطح تلاش ها و خدمات در مشهد در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما نسبت به نقطه مطلوب و آرمان هایی که برای این شهر در نظر داریم، هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به فرهنگ ایثار و فداکاری به عنوان یک فرهنگ دینی، ملی، بومی و اصیل در میان ایرانیان ابراز کرد: اوج  این فرهنگ در انقلاب اسلامی بود که راه تکامل خود را با اهدا نزدیک به ۳۰۰ هزار شهید طی کرد و امروز به عنوان سند بزرگی بر حقانیت ملت، اسلام و تفکر و بینش شیعی است.

کریمی قدوسی تاکید کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید با عنوان حمایت از تولید ملی باید به ظرفیت های نهفته در مشهد توجه کنیم چراکه مطابق آمار سالانه ۲۰ میلیون زائر به مشهد وارد می شوند و وجود این زائر، خود نقدینگی و سرمایه بزرگی برای این شهر است.

وی ادامه داد: یکی از دلایل تشکیل موسسات مالی متعدد در مشهد نیز همین سرمایه های فراوان است که متاسفانه سرگردان هستند. امروز حجم زیادی از کالاها خارجی در شهر وجود دارند درحالیکه پیش از این همین کالا ها به دست خود مردم ساخته می شدند چراکه خراسانی ها اصالتا مردمانی سخت کوش و پر تلاش هستند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر اصناف، بنکداران و تاجران، کمیته امداد، بسیج و آستان قدس رضوی دست به دست هم دهند، ده ها هزار کارگاه تولیدی با کمترین هزینه ایجاد خواهند شد که منابع آن ها از با استفاده از همین سرمایه ای که زائران وارد مشهد می کنند تامین می شود.

وی ضمن تاکید بر تلاش های انجام شده در حاشیه شهر مشهد ابراز کرد: یکی از نکاتی که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید ویژه ای داشتند و همواره آن را رصد می کنند، حاشیه شهر مشهد است که امید است با تلاش هایی که از سوی همه مسئولان در حال اجرا است، اوضاع  این مناطق بهبود یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار