کد خبر: ۳۵۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
طی هفته گذشته؛
بجنورد- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: طی روزهای سرد هفته گذشته مصرف گاز در استان ۳ میلیون متر مکعب افزایش یافت.
به گزارش آرانیوز، حسن رضا میربلوکی اظهار کرد: در روزهای ۲۳ تا ۲۷ فروردین امسال، با توجه به برودت هوا و کاهش ۱۶ درجه ای دما، افزایش مصرف گاز به میزان ۳ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۲۶۴ مترمکعب گاز در بخش خانگی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

ضریب نفوذ  گاز طبیعی در خراسان شمالی به ۹۰ درصد رسید

میربلوکی در ادامه با بیان اینکه بهره مندی نعمت گاز در روستاهای خراسان شمالی ضریب نفوذ گاز را افزایش داده است، بیان کرد: سال گذشته با بهره مندی ۹۳ روستا از نعمت گاز، ضریب نفوذ از ۸۱ درصد به ۹۰ درصد رسید.

وی افزود: در حال حاضر ۶۷۰ روستا در استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند و  پروژه گازرسانی به ۷۹ روستای بالای ۲۰ خانوار و واجد شرایط قانونی در حال اجراست.

وی تعداد مشترکان  گاز طبیعی را در استان ۲۸۵ هزار نفر برشمرد و تصریح کرد: با اجرای ۷۵۸ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در سال ۹۶ که ۶۳.۵ کیلومتر در مرز مشترک ایران و ترکمنستان اجرا شده است میزان شبکه گذاری استان به ۶ هزار و ۹۷۰ کیلومتر رسید.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی بیان کرد: با بهره مندی واحد مانیتورینگ و اندازه گیری گاز در سال ۹۶ مصرف و فشار گاز به صورت آنلاین مدیریت شد و مشترکان خانگی بدون قطع گاز زمستان گذشته را سپری کردند.

وی گفت: با توجه به مصوبه شورای اقتصاد برای گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی و تخصیص حداکثر ۲۴۰ میلیون تومان یارانه برای اجرای خط اختصاصی رایگان، بر اساس میانگین مصرف طی ۳ سال گذشته عملیات گازرسانی به ۷۳ واحد عمده و صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

میربلوکی اظهار کرد: از این تعداد هفت مورد در سال ۹۶ و پنج مورد در فروردین ماه امسال گازرسانی شد
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار