کد خبر: ۳۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا:
مشهد- فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا گفت: سپاه و ارتش به عنوان دو بازوی قدرتمند نظام و انقلاب اجازه هیچ تعرضی را به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نخواهند داد.

به گزارش آرانیوز، امیر سرتیپ دوم ستاد رضا آذریان ظهر یکشنبه در نشستی خبری با خبرنگاران، با بیان اینکه به فرموده رهبر کبیر انقلاب ارتش باید بماند و مردم هم باید حامی ارتش باشند اظهار کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران کسانی در کشور بودند که شعار انحلال ارتش سر می‌دادند و یا به دنبال کاهش نیروهای سازمانی این یگان نظامی بودند، اما با تدبیر و اقتدار امام راحل(ره) و پیامی که در روز یکشنبه ۲۸ فروردین ماه سال ۵۸ صادر فرمودند پایانی بر نقشه‌های شوم دشمنان و توطئه‌گران بود.

وی افزود: امسال هم رژه موتوری، پیاده و پرش چتربازان ارتش و دیگر ارگان‌های نظامی در خراسان رضوی و منطقه با حضور مسئولان لشکری، کشوری، استانی و شهری برگزار می شود.این مراسم در مشهد از ساعت ۸:۳۰ در میدان ۱۵ خردادآغاز شده و استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم سخنرانی خواهد کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا در این ایام گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، دیدار با خانواده معزز شهدا و ایثارگران، غبارروبی مزار پاک شهدای والا مقام، برگزاری محافل قرآنی و بصیرتی ،از جمله برنامه‌های روز ارتش در منطقه شمال‌شرق خواهد بود. همچنین نمایش منطقه آرام نیز در ایام دهه ارتش در تماشاخانه اشراق واقع در هاشمیه ۲۰، حوزه هنری خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه اولین گروه‌هایی که دشمن را ناکام‌ گذاشتند ارتشیان بودند و نمونه‌های آن در قائله‌های گنبد، سنندج، فاو و غیره بود، خاطرنشان کرد: در جنگ تحمیلی هم مقتدرترین عملیات را در عملیات ثامن الائمه(ع) شاهد بودیم که به ظرافت و برنامه‌ریزی بسیار خوبی موجب پیروزی ایرانیان شد و در حال حاضر نیز نیروهای مسلح و در راس آن‌ها ارتشیان در پایداری و حفظ نظام کوشا هستند و آماده پاسخگویی قاطع به کوچکترین جسارت دشمنان هستند و سپاه و ارتش به عنوان دو بازوی قدرتمند نظام و انقلاب اجازه هیچ تعرضی را به مرزهای جمهوری اسلامی نخواهند داد.

آذریان اضافه کرد: دانشمندان و نخبگان نظامی با استفاده از دانش و توان خود تجهیزات نظامی را تولید کردند و هیچ نیازی به واردات ادوات و تجهیزات نداریم و تمامی سیستم‌های فعال بومی و داخلی هستند.

وی با اشاره به اینکه تغییر دیگر در تیپ‌های متحرک حجومی بوده است، گفت: تمامی امکانات و تجهیزات موجود پاسخگوی نیازهای ما در بحث امنیت بوده و بالابردن آمادگی‌ها فقط برای آماده بودن خودمان بوده و هیچ تهدیدی برای منطقه نیست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا ضمن محکومیت جنایات دشمنان در روز عید سعید مبعث در سوریه، تصریح کرد: دشمنان با وجود جنایات و ظلم‌های زیادی که داشتند همواره با مقاومت مردمی شکست خوردند و بی‌شک این جنایات سقوط آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آل سعود و دیگر دشمنان را نزدیک خواهد کرد، البته آماده حضور مجدد در زمان معین در منطقه هستیم که هنوز دستوری دریافت نشده و ضرورتی هم دیده نشده است.

وی تاکید کرد: ایران با ثبات‌ترین کشور منطقه بوده و با رهنمود های رهبر معظم انقلاب به اقتدار خود ادامه می‌دهد و به فرموده ایشان اسرائیل در حال سقوط ابدی است و با اتفاقات اخیری که دیده شد می‌گوییم که به ۲۵ سالی که ایشان فرمودند نخواهد رسید و زودتر از این زمان سقوط خواهد کرد. 

حضور ارتش در صحنه های مختلف

آذریان با اشاره به حضور ارتشیان در صحنه‌های مختلف، افزود: در سال گذشته زلزله سفید سنگ و چند نقطه استان را شاهد بودیم و ارتشیان اولین کسانی بودند که در جهت انجام وظیفه در مناطق زلزله‌زده حاضر شدند. ارتشیان خراسانی در امدادرسانی به زلزله‌زدگان سرپل ذهاب و همچنین حادثه‌دیدگان سقوط هواپیمای آسمان در پرواز تهران-یاسوج حاضر شدند که خوشبختانه این حضور به موقع و خدمت صورت گرفته مورد رضایت مقام معظم رهبری واقع شد.

وی بیان کرد: ارتش برنامه ویژه‌ای هم برای جوانان در بحث فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارد و به فرموده مقام معظم رهبری ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتش حزب‌الله است و بسیار خوشنودیم که خدمات سربازان نظام مورد رضایت فرماندهی معظم کل قوا قرار گرفته است و امیدواریم که این خدمات مورد رضایت حق‌تعالی و حضرت علی‌ بن موسی الرضا(ع) هم باشد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا اضافه کرد: ارتشیان خراسان در همه جا حضوری پررنگ داشتند که آخرین آن در طرح نوروزی ۹۷ بود و آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران تابستانی امام رضا(ع) هم هستیم. همچنین آماده برگزاری رزمایش در سال ۹۷ هستیم، البته هنوز چیزی به ما اعلام نشده است.

وی در خصوص جابه‌جایی‌‍‌های صورت گرفته پادگان مشهد، خاطرنشان کرد: تاکنون دو سوم پادگان قدیمی ارتش جابه‌جا شده و هر اقدامی که هم شده تنها با دستور شخص مقام معظم رهبری بوده، اما دستورات ایشان به سایر مجموعه‌ها متاسفانه اجرایی نشده است و بولوار شهدای ارتش را تا سیدی باز کرده‌ایم و زمین‌ها را هم در اختیار گذاشته‌ایم و مابقی اقدامات باید توسط مسئولان شهری انجام شود.

آذریان با اشاره به دستور ابلاغ شده به نیروهای تحت امر در قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق نزاجا و یگان‌های زیرمجموعه آن در خصوص شعار سال، بیان کرد: مقام معظم رهبری بر حمایت از کالای ایرانی در آغاز سال ۹۷ تاکید کردند و به تمامی زیرمجموعه‌ها اعلام کرده‌ایم که تمامی اقلام، وسایل و کالاهایی که مورد استفاده قرار می‌گیرند ایرانی باشند و حتی در جهت اینکه فرمان ایشان به صورت ۱۰۰ درصدی اجرا شود تمامی خودروها هم را هم با همکاری شرکت‌های خودروسازی داخل ایرانی خواهیم کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار