کد خبر: ۳۵۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد؛
اردبیل - معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت از پیش‌بینی تولید بیش از ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم طی سال‌جاری در کشور خبر داد.

به گزارش آرانیوز، عباس کشاورزی بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از مزارع پرورش گندم بخش خصوصی در دشت مغان افزود: پیش بینی ما این است که امسال بالغ بر ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از گندمکاران کشور خریداری شود.

وی با بیان اینکه برآوردها  نیز نشان می‌دهد امسال نیز در تولید گندم خودکفا هستیم و نیازی به واردات این محصول استراتژیک نداریم، ادامه داد: طی سه سال گذشته کشورمان در تولید گندم به خودکفایی دست پیدا کرده و براساس آن هدفی که دنبال می کنیم پایداری تولید گندم است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی سطح زیر کشت گندم آبی در سطح کشور را دو میلیون و ۵۰ هزار هکتار و سطح زیر کشت گندم دیم را سه میلیون ۸۵۰ هکتار برشمرد و ابراز امیدواری کرد با بارش های منظم و مطلوب شاهد تولید پربار محصول گندم در سال جاری باشیم.

وی هدف وزارت جهاد کشاورزی از کاهش سطح زیر کشت گندم را دستیابی به یک تولید پایدار دانست و ادامه داد: میزان سطح کشت گندم به بیش از دو و نیم میلیون هکتار افزایش یافته بود که این امر موجب بروز بسیاری از آفات و علف‌های هرز در سطح مزارع کشور شد.

کشاورزی تاکید کرد که برای دستیابی به تولید پایدار سطح زیر کشت گندم درسال‌های گذشته ۴۵۰ هزار هکتار کاهش پیدا کرد تا مدیریت بر مزارع گندم اصولی و کارشناسی صورت بگیرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار