وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید بتواند تعادل عرضه و تقاضای ارز را مدیریت کند، افزود: متاسفانه بانک مرکزی نتوانسته این تعادل را به خوبی مدیریت کند و در این زمینه موفق نبوده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش سالانه قیمت ارز متناسب با تورم، منطقی است اما افزایش شدید قیمت ارز خوب نیست.

لاهوتی گفت: البته عده ای اعتقاد دارند که بالا بودن قیمت ارز به ضرر کشور نیست. چرا که واردات را کاهش می دهد و تولید کننده داخل توان رقابت با کالای مشابه خارجی را پیدا می کند. همچنین نگاه به صادرات افزایش می یابد و برای تولید کننده به صرفه است تا کالای خود را صادر کند.

وی با تاکید بر اینکه نوسانات قیمت ارز خیلی بد و نگران کننده است، تصریح کرد: تولید کننده که می خواهد در بازار دنیا خرید یا تجارت کند، در شرایط نوسانات قیمت ارز نمی داند تکلیف قیمت ارز چگونه می شود و این باعث می شود تا مردم در سرمایه گذاری نتوانند تصمیم درست بگیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط مذکور به اقتصاد کشور ضربه می زند، افزود: ندانستن از آینده قیمت ارز و ابهام در قیمت آن به ضرر اقتصاد کشور است. 

لاهوتی با بیان اینکه در کشورها متناسب با تورم قیمت ارز را افزایش می دهند، تصریح کرد: تولید کننده باید بداند که قیمت ارز هر ساله چقدر افزایش پیدا می کند تا وارد مبادلات اقتصادی شود. 

وی یکی از مشکلات اقتصاد کشور ما را نداشتن استقلال بانک مرکزی دانست و افزود: در دیگر کشورها بانک مرکزی استقلال دارد و رئیس بانک مرکزی سیاست های پولی را تعیین می کند. به عبارت دیگر اقتصاد کشور دست یک نفر است.