کد خبر: ۳۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی:
مشهد-معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی گفت: مشهد ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری سلامت دارد.

به گزارش آرانیوز، سید جواد حسینی جمعه شب در نشست خبری طرح ملی فرهنگ میزبانی ایرانی-اسلامی با رویکرد گردشگری سلامت و معرفی سفیران اتیسم اظهار کرد: امروزه گردشگری به متنوع ترین و مهم ترین صنعت تبدیل شده است و با صنایعی نظیر خودروسازی و تسلیحات نظامی برابری بوده و به همین دلیل است که گفته می شود در آمد حاصل از گردشگری  می تواند با ۱۵ بشکه نفت برابری کند.

وی افزود: هر ۶ گردشگر می توانند یک اشتغال پایدار را برای آن جامعه ایجاد کند. 

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: به همین دلیل مقوله گردشگری سلامت به عنوان یکی از شاخه های گردشگری اهمیت پیدا می کند. مشهد نیز ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری سلامت دارد و هم اکنون ۱۲ بیمارستان در این شهر وجود دارند که دارای گواهینامه های بین المللی هستند و می توانند از سراسر جهان پذیرش بیمار داشته باشند. 

حسینی تصریح کرد: باید در مقوله توسعه گردشگری سلامت تلاش کنیم و به دنبال شهر های دوستدار انسان باشیم. ما در ایام نوروز در مشهد، شهر دوستدار انسان را مشاهده کردیم و به آشتی انسان با طبیعت پرداختیم. 

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت های جدی ما شهر های دوستدار معلولین و بیماران اتیسم است. برای تحقق این امر نیز هم اکنون ۷۴ مرکز اتیسم در کشور ایجاد شده اند که ۶ مرکز از این تعداد در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند. 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار