کد خبر: ۳۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛
مشهد_ رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مجمع سلامت استان با هدف اجتماعی کردن سلامت در سطح استان تشکیل شده است.

 به گزارش آرانیوز، حمیدرضا دارابی ظهر شنبه در نشست خبری مجمع سلامت خراسان رضوی که در استانداری این استان برگزار شد اظهار کرد: مجمع سلامت استان با هدف اجتماعی کردن سلامت ایجاد شده است و در نظر دارد از ظرفیت همه نهاد های مرتبط با سلامت در این راه استفاده کند.
 
وی با بیان اینکه تمام نهاد ها باید به این باور برسند که سهم خود را در حوزه سلامت بدهند پس تعهد اخلاقی نهاد ها، شرط اصلی اجتماعی کردن سلامت است افزود: امروز اجتماعی کردن سلامت در حال طی کردن مراحل اولیه خود است و مهم ترین بخش آن فرهنگ سازی است. مجمع سلامت استان اگر بتواند در کمیته اجرای و برنامه ریزی خود موضوع فرهنگ را مورد آسیب شناسی قرار دهد، در ایجاد جامعه سالم و با نشاط برای مردم موفق خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به جریان منفی که علیه سلامت فعالیت می کند ابراز کرد: در مقوله سلامتی که همه ما برای ارتقا آن تلاش می کنیم، جریانی وجود دارد که آن را تنزل میدهد و به آن آسیب می رساند. به عنوان نمونه اخیرا جریانی علیه واکسیناسیون و حتی مسواک کردن در فضاهای مجازی به وجود آمده است که این دست از کارها بنیادهای بهداشتی ما را زیر سوال می برند.

وی تاکید کرد: یکی از مشکلات ما در طرح تحول نظام سلامت که وزیر بهداشت نیز به آن اذعان داشتند، عدم وجود در آمد پایدار برای اجرا این طرح بود با این وجود ما تمام تلاش خود را می کنیم تا با صرفه جویی و مدیریت مناسب طرح های خود را اجرایی کنیم.

دارابی ضمن تاکید بر اینکه در حوزه سلامت باید یک انقلاب ایجاد شود گفت: ما باید فرهنگ سازی را از خود مراقبتی آغاز کنیم و کم کم آن را به درون جامعه ببریم، همه این کارها هزینه دارد و تا این انقلاب در نهاد ها ایجاد نشود در عمل هیچ کاری انجام نخواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار