کد خبر: ۳۵۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
شهرکرد- مدیر بخش پرورش زنبور عسل سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۰ درصد از کندوهای زنبور عسل چهارمحال و بختیاری بیمه هستند.

به گزارش آرانیوز، ابراهیم کوچکی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد از کندوهای زنبور عسل چهارمحال و بختیاری بیمه هستند، اظهار داشت: زنبورداران باید برای کاهش خسارت ها در مسیر بیمه کردن کندوهای زنبور عسل خود گام بر دارند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تهدیدات طبیعی بسیاری برای از بین رفتن کندوهای عسل در سطح استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد که از مهمترین آنها پدیده ریزگردها است.

مدیر بخش پرورش زنبور عسل سازمان جهادکشاوری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: بیمه کردن کندوهای زنبور عسل زمینه کاهش خسارت برای زنبور دار را فراهم می کند و موجب پایداری شغل زنبورداری می شود.

۱۵۰ هزار کلنی زنبور عسل در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ نفر در بخش پرورش زنبور عسل فعالیت می کنند، اظهار داشت: در حال حاضر در چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۵۰ هزار کلنی زنبور عسل وجود دارد.

وی با اشاره به اغاز کوچ زنبور داران از استان های گرمسیر کشور، بیان کرد: زنبور داران از استان های بوشهر و خوزستان در حال کوچ به استان چهارمحال و بختیاری هستند.

مدیر بخش پرورش زنبور عسل سازمان جهادکشاوری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: شرایط آب و هوایی چهارمحال و بختیاری زمینه توسعه زنبور داری را در این استان فراهم کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار