کد خبر: ۳۵۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:
زنجان-نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: نیاز امروز کشور، تحقق عدالت اجتماعی در همه بخش‌ها است.

به گزارش آرانیوز، علی وقف‌چی  بابیان اینکه تلاش همه جوامع این است که وابستگی خود درزمینهٔ محصولاتی که در داخل کشور نسبت به تولید آن‌ها اقدام می‌شود را کمتر کنند، افزود: قطعاً این اتفاق باید در ایران اسلامی نیز رخ دهد؛ چراکه معتقدیم فقط محصولاتی را باید وارد کشور کنیم که ظرفیت، توان و مزیت نسبی را در تولید آن نداریم.

وی با اشاره به اینکه واردات بی‌رویه منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور خواهد شد، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راهکارها در این زمینه، استفاده از محصولات و تولیدات داخلی است و معتقدیم تحقق این امر حتماً باید از مسئولان رده‌بالای کشور آغاز شود؛ چراکه اقدام مسئولان اثرگذاری بیشتری داشته و باعث می‌شود عموم مردم نیز در این راه قدم بردارند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی  با تأکید بر اینکه در برهه کنونی و با توجه به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «حمایت از کالای ایرانی»، وقت آن رسیده که عملاً با مصرف محصولات داخلی، حمایت واقعی را از تولیدکنندگان به عمل آوریم، ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب حتماً در نام‌گذاری سال به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از تهدیدات اساسی امروز کشور در بحث اشتغال و سایر مسائل، بحث مصرف تولیدات خارجی و واردات بی‌رویه محصولاتی است که ظرفیت تولید آن را در داخل داریم.

وقف‌چی بابیان اینکه امیدواریم فضایی را ایجاد کنیم که تولیدکنندگان داخلی بتوانند با آرامش خاطر به تولیدات خود بپردازند، افزود: علاوه بر ایجاد چنین فضایی در کشور، باید فرهنگ‌سازی‌های لازم در راستای مصرف کالای داخلی نیز صورت گیرد تا این تولیدات در چرخه عرضه به‌دست مردم رسیده و با برداشتن گام‌های بلندتر، زمینه برای صادرات این محصولات فراهم شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی از پدیده قاچاق به‌عنوان یکی از دغدغه‌های عرصه تولید یادکرد و گفت: معتقدیم قاچاق زمانی برای کشور اتفاق می‌افتد که توان رقابت در عرصه تولید را نداشته باشیم و متأسفانه در خیلی از زمینه‌ها توان رقابت را نداریم.

وقف چی در ادامه به‌ضرورت اصلاح سیستم بانکی کشور اشاره و با یادآوری اینکه اخذ سودهای غیرواقعی بانکی اجازه حمایت از تولید داخلی را نمی‌دهد، اظهار کرد: یکی از اقدامات تأثیرگذار در راستای حمایت از تولید داخلی، پایین آوردن قیمت تمام‌شده تولیدات داخلی است تا با این کار بتوانیم حمایت عملی را از تولید داشته باشیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در خصوص میزان تحقق شعار سال گذشته نیز خاطرنشان کرد: متأسفانه شعار سال گذشته محقق نشد و معتقدیم مجلس امسال باید به‌نوبه خود تلاش زیادی در راستای تحقق شعار سال انجام دهد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار