کد خبر: ۳۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۱
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: تدبیر لازم برای بهره‌برداری از استعداد‌های استان کرمانشاه در جهت کاهش نرخ بیکاری وجود ندارد.
به گزارش آرانیوز، آیت‌الله مصطفی علما امروز در نشست با مدیر و کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، اظهار داشت: استان کرمانشاه دارای سرمایه‌ها و استعدادهای بسیاری است که متأسفانه انگیزه و تدبیر لازم برای بهره‌برداری از این استعداد‌ها و در نهایت از بین رفتن مشکلاتی همچون بیکاری و فقر وجود ندارد.

علما گفت: استان کرمانشاه استعداد تولید همه محصولات کشاورزی و باغی را به‌دلیل چهار فصل بودن آن دارا است، به طوری که در این استان هم می‌توان زعفران مرغوب تولید کرد و هم می‌توان پسته، بادام، زیتون کشت کرد که دارای سود بالایی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: متأسفانه  یک فرهنگ بد وجود دارد که همه جوانان می‌خواهند در ادارات استخدام شوند و قطعاً چنین چیزی امکان پذیر نیست و دولت باید برای جوانان یک سرمایه اولیه مهیا سازد که بتوانند کاری را ایجاد کنند.

مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه نیز در این دیدار گفت: طرح جامع اشتغال شهری و روستایی در دی ماه به تصویب رسید که  این طرح می‌تواند اشتغال بالایی را در استان کرمانشاه ایجاد کند.

داود یاوری افزود: تسهیلات این طرح با بهره پایین از چهار تا 10 درصد است که در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت و نظارت قوی نیز برای تبدیل شدن تسهیلات به اشتغال واقعی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون 1500 طرح از استان کرمانشاه برای بهره‌مندی از این تسهیلات ثبت شده است که رتبه نخست در کشور را دارد که به سرانجام رسیدن این طرح‌ها در استان کرمانشاه یک تحول در بحث اشتغال ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار