کد خبر: ۳۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۷
عدم مدیریت صحیح و بی‌توجهی به ساماندهی سرویس‌های خدماتی ویژه گردشگران خارجی از معضلات مراکز تاریخی و گردشگری استان کردستان است.
به گزارش آرانیوز، از جمله معضلاتی که مراکز تاریخی و گردشگری استان کردستان را با مشکلاتی روبه‌رو ساخته عدم مدیریت صحیح و بی‌توجهی به ساماندهی سرویس‌های خدماتی ویژه گردشگران است چرا که با افزایش آمار گردشگران داخلی و بخصوص خارجی به استان تاریخی، فرهنگی و مذهبی کردستان، لزوم فراهم ‌کردن برخی خدمات و امکانات اولیه ویژه گردشگران بیش از پیش نیاز است.

نبود سرویس بهداشتی مناسب در اکثر مراکز گردشگری استان کردستان و همچنین نبود تاکسی‌های ویژه گردشگران خارجی در سطح کشور دو معضل بزرگی است که مسئولان نسبت به آن بی‌توجه و بعضاً حتی بر ضرورت بودن آنها ناآگاه و بی‌اطلاع هستند.

فراهم کردن امکانات رفاهی و زیرساختی مانند جاده، خدمات اقامتگاهی، رستوران، محل‌های اقامت، آب و برق، زیباسازی فضای روستا، تجهیز بیشتر خانه‌های بهداشت برای ارائه خدمات پزشکی، ایجاد ایستگاه پلیس، حفظ بافت سنتی روستا و در نهایت تعیین تاکسی‌های ویژه گردشگران بخشی از خدمات و زیرساخت‌های لازم برای رونق اقتصادی در هر گونه مراکز و روستاهای هدف گردشگری در راستای افزایش رفاه حال گردشگران و به طبع آن جذب گردشگرانی بیشتر است اما گاهی بهره‌برداری و توجه به زیرساخت‌های موثر در برخی از صنعت‌ها با دست به دست شدن مسئولان سال‌ها معلق مانده و اینگونه صنعت‌های عظیمی چون گردشگری که می‌تواند منبع بسیار غنی برای اقتصاد کشور باشد نادیده گرفته شده و با بی‌مهری‌هایی مواجه می‌شود.

نبود تاکسی ویژه ارائه خدمات به گردشگران خارجی در کردستان

«عبدالله دلیری» راننده تاکسی گردشگران خارجی که در 8 سال اخیر به صورت غیردولتی و با اموال شخصی در حال ارائه خدمات فرهنگی به گردشگران خارجی و آشنا کردن آنها با جاذبه‌های استان است، گفت: نبود تاکسی ویژه گردشگران از ضعف‌های بزرگ صنعت گردشگری در سطح استان و حتی بعضاً کشور است.

وی ضمن تاکید بر لزوم رسیدگی مسئولان به وضعیت رفاهی، بهداشتی و تفریحی گردشگران خارجی، اظهار کرد: گردشگران خارجی وقتی به مراکز گردشگری کشوری با چندین هزار سال تمدن می‌آیند انتظار خدمات اولیه شایسته‌تری را دارند.

این راننده تاکسی راه‌اندازی تاکسی‌های گردشگری را ایده‌ای جذاب برای بهره‌گیری از ظرفیت توریست‌های خارجی دانست و تصریح کرد: متأسفانه گردشگران به خاطر نبود راننده‌های ویژه گردشگران برای گرفتن خودرو به ترمینال‌ها می‌روند در صورتیکه راننده‌ها با زبان انگلیسی و جاذبه‌های گردشگری آشنا نبوده و بعضاً فقط به فکر منافع مالی خود هستند.

وی وجود راننده‌های باسواد مسلط به مراکز گردشگری استان و آشنا به زبان انگلیسی برای خدمت به گردشگران را از زیرساخت‌های مهم صنعت گردشگری بیان کرد و گفت: اگر از سوی سازمان‌های ذیربط راننده‌های ویژه در اختیار گردشگران قرار گیرند قطعاً بر رونق گردشگری استان تأثیر و از بروز اتفاقاتی که برخی سودجویان می‌توانند برای گردشگران ایجاد کنند جلوگیری می‌شود.

دلیری افزود: 99 درصد گردشگران خارجی تنها مراکز گردشگری استان کردستان را پالنگان و مناطق اورامانات می‌دانند در حالیکه کردستان داری مراکز و جاذبه‌های بی‌شماری است و این ضعف‌ها قطعاً از کم‌کاری و بی‌توجهی مسئولان متولی است.

وضعیت سرویس‌های بهداشتی مراکز گردشگری و تفریحی کردستان مناسب نیست

احمد قربانی یکی از روستانشینان پالنگانی که خانه خود را برای اسکان گردشگران آماده کرده بود در تکمیل ضعف‌های حوزه گردشگری در استان گفت: متأسفانه یکی از نقاط ضعف اکثر روستاها و مراکز گردشگری کردستان وضعیت بهداشت و درمان آن به علت نبود امکانات و عدم توجه متولیان به این مهم است.

وی وجود سرویس بهداشتی را یکی از ملزومات مراکز گردشگری و تفریحی دانست و اذعان کرد: متأسفانه در استان کردستان به این مهم کم‌ترین توجه می‌شود و اکثر مراکز یا فاقد سرویس بهداشتی هستند و یا اینکه وضعیت بسیار نامناسبی دارند.

این روستانشین پالنگانی تصریح کرد: حفظ بهداشت و سلامت مردمان ساکن روستا و به تبع آن گردشگرانی که از اقصی نقاط داخل و خارج کشور به مراکز گردشگری این استان می‌آیند ضروری است و باید مسئولان به آن توجه کنند.

قربانی عنوان کرد: اکثر جاده‌های منتهی به روستا خاکی و نامناسب هستند و سبب بروز مشکلات بهداشتی و ترافیکی شده است.

گزارش: آوات یوسفی

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار