کد خبر: ۳۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بر اساس تفاهم‌نامه وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی ۱۰۰ هزار واحد فرسوده در کشور بازآفرینی می‌شود که سهم قزوین ۵۰۰۰ واحد است.
به گزارش آرانیوز، مسعود حقیقی درباره بازآفرینی واحدهای فرسوده شهری اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه میان وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی 100 هزار واحد مسکونی در سال 97 بازآفرینی می‌شود که سهم استان قزوین 5000 واحد است.

وی با بیان اینکه این طرح با مشارکت وزارت کشور و وزارت راه اجرا می‌شود عنوان کرد: کارهای اولیه این طرح در حال انجام است که امیدواریم به‌سرعت اجرایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین با اشاره به ممنوع شدن نماهای رومی در استان قزوین خاطرنشان کرد: در راستای تقویت سیما و منظر شهری، استفاده از نماهای رومی در ساختمان‌ها در کمیسیون ماده پنج مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت استفاده از این نماها ممنوع شده و به شهرداری‌ها نیز ابلاغ شد.

حق‌لطفی عدم سنخیت این نماها با فرهنگ ایرانی – اسلامی از یک سو و عدم استحکام این نوع نما را از سوی دیگر دلیل اصلی ممنوعیت استفاده از نمای رومی بود.

وی با اشاره به آیین‌نامه زلزله تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه جدید زلزله به اندازه پنج‌هزارم هر طبقه باید میان ساختمان‌ها فاصله باشد تا در هنگام زلزله تخریب احتمالی یک ساختمان سبب خسارت به ساختمان‌های مجاور نشود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: استان قزوین در ارزیابی‌های وزارت راه و شهرسازی برای ششمین بار رتبه نخست رعایت مقررات ملی ساختمان را کسب کرده است.

حق لطفی مهم‌ترین هدف راه و شهرسازی استان قزوین را ارتقاء کیفیت ساخت‌ و ساز و در نهایت بهبود سطح زندگی مردم عنوان کرد.

انتهای پیام/*

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار